Preţul frumuseţii. Cum arată imaginea perfectă a româncelor şi care e cea mai cerută operaţie estetică la bărbaţi
”Există un echilibru în ceea ce priveşte categoriile socio-profesionale care mi se adresează. Cam 40% provin din mediul de afaceri, 40% din media (mai ales persoane a căror imagine ʺvindeʺ), restul de 20% fiind reprezentată de alte categorii sociale. În ultimul timp, am numeroase solicitări pentru chirurgia de remodelare a pleoapelor superioare şi inferioare (intervenţii cunoscute sub denumirea de blefaroplastie superioară, respectiv blefaroplastie inferioară). De asemenea, încă există o tendinţă ascendentă de intervenţii estetice asupra sânilor, atât măriri de sâni cu implante siliconice, cât şi ridicarea sânilor prin mastopexie sau reducţie mamară. Nu în ultimul rând, am constatat o creştere semnificativă a numărului de bărbaţi interesaţi de îmbunătăţirea aspectului estetic al piramidei nazale. Cu peste 20 de ani în urmă, când mi-am început cariera în acest domeniu, operaţia de rinoplastie era solicitată frecvent de doamne şi domnişoare”, spune spune Noela Elena Ionescu,medic primar în chirurgie plastică şi microchirurgie reconstructivă.
Românii nu ţin buzunarul strâns când vine vorba de operaţii estetice. Aceştia dau între 2.500 şi 3.000 de euro pentru un implant mamar, între 1.000 şi 4.000 de euro pentru o lipoaspiraţie, în funcţie de numărul zonelor, şi între 1500- 2000 de euro pentru o rinoplastie. Implantul pentru fese se ridică la 3000 de euro, iar preţul pentru o labioplastie începe de la 950 de euro. Cele mai solicitate operaţii sunt cele legate de chirurgia sânului, după care urmează lipoaspiraţiile, pe locul trei figureză rinoplastiile, care sunt la egalitate cu operaţiile de blefaroplastie (reducerea pielii de la pleoape).
Bărbaţii sunt reticenţi când vine vorba de operaţii estetice. “Domnii solicită frecvent intervenţii de corectarea aspectului şi funcţionalităţii nasului, dar şi lipoaspiraţii, adică extragerea grăsimii în exces din anumite regiuni corporale”, precizează medicul estetician Noela Elena Ionescu pentru Gândul.
”Pot să vă spun că cea mai căutată operaţie estetică în Google este cea de mărire a penisului, mult mai frecvent căutată decât cea de implant mamar sau silicoane. Această căutare nu se concretizează însă în numărul de operaţii, deoarece bărbaţii au o reţinere când vine vorba de a face acest pas. Astfel, cele mai cerute proceduri la bărbaţi sunt cele minim invazive, de injectare cu toxină botulinică sau acid hialuronic pentru corectarea ridurilor. Dacă vorbim de operaţii estetice, sunt solicitate operaţia de ginecomastie şi liposucţia cervicală anterioară (lipoaspiraţia guşei), precum şi operaţia de mărire a penisului”, spune medicul chirurg estetician Radu Panţuru.
Citeşte continuarea în Gândul!