Campania Gândul şi GMP Advertising/Webstyler „Romanians adopt Remainians” a câştigat, vineri noapte, premiile Gold Drum la categoria Best Capture of Local Spirit şi Silver Drum la categoria Digital, în cadrul Golden Drum, cel mai important festival de creativitate din Europa centrală şi de est.
După referendumul pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană,
Gândul şi GMP Advertising/Webstyler au lansat o provocare inedită care a devenit rapid virală: românii au fost invitaţi să îşi arate solidaritatea şi să adopte un britanic care a votat să rămână în Uniunea Europeană şi să „adopte” un englez care a votat „remain”.
Aproape 70 de publicaţii din întreaga lume au vorbit despre „Romanians adopt Remainians”, care devine cea mai de succes campanie de presă românească după „Why don’t you come over?”, provocare lansată în anul 2013 tot de ziarul Gândul. Buletinele de adopţie ale „remainians-ilor” au apărut în presa din toată Europa, dar au depăşit graniţele continentului, ajungând în Statele Unite ale Americii şi Asia.
Prin campania Gândul şi GMP Advertising/Webstyler „Romanians adopt Remainians”, lansată imediat după Brexit, românii au dovedit cu fapte, nu doar prin vorbe, că sunt europeni adevăraţi. Demersul a devenit astfel cea mai citată iniţiativă jurnalistică românească în presa internaţională.
„Romanians adopt Remainians” a fost lansată pe 26 iunie, la 48 de ore de la referendumul prin care Marea Britanie a decis ieşirea din Uniunea Europeană. Rezultatul scrutinului a lăsat, însă, pe dinafară 16 milioane de britanici care au votat pentru rămânerea în UE.
Citeşte continuarea în Gândul.