Majoritatea curselor companiei de transport Lyft se vor realiza, peste aproximativ cinci ani, cu maşini fără şofer, aceasta devenind o modalitate de călătorie mai ieftină decât deţinerea propriului automobil, susţine John Zimmer, preşedintele companiei, potrivit BBC.
„Este a treia revoluţie a transporturilor”, şi-a etichetat Zimmer proiectul, care ia în calcul trei etape ale evoluţiei industriei vehiculelor fără şofer pentru taxi şi transportul în sistem ridesharing. În primă fază, timp de doi ani, cursele autonome vor fi valabile utilizatorilor Lyft, dar numai de-a lungul unor rute stabilite, cu software-ul adaptat acelor rute. Apoi, maşinile vor folosi orice traseu, dar cu o viteză maximă de 40 de kilometri pe oră, susţine el. Începând cu 2021, cursele vor deveni autonome, iar rata deţinerii unei maşini private va scădea semnificativ, cel puţin în marile oraşe, susţine Zimmer, scrie Mediafax.
Lyft este o companie de transport care facilitează, cu ajutorul unei aplicaţii pentru mobil, deplasarea în sistem ridesharing.
Uber, principalul competitor, care lucrează cu Volvo, testează din august, în Pittsburgh, maşinile care se conduc singure, dar acestea au un şofer de rezervă care poate prelua controlul dacă tehnologia dă greş, mai scrie site-ul bbc.com.
În Singapore, start-up-ul nuTonomy testează taxiurile autonome într-o zonă restrânsă a oraşului şi doar pe rute stabilite. Taxiurile nuTonomy au, de asemenea, un şofer de rezervă.
Pe lângă companiile de taxi şi cursele altor transportatori, producătorii de maşini mai lucrează la o tehnologie autonomă de condus.
Sursa: Mediafax