Home » D:News » De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă
Publicat: 24.08.2017
Indiferent de mijlocul de transport în comun preferat, fie că este autobuz, metrou, tramvai sau tren, toate au acelaşi lucru în comun: materialul care îmbracă scaunele este inestetic, rareori lăsând o impresie bună asupra călătorilor.

Potrivit BBC, acestea sunt câteva aspecte care „scuză” înfăţişarea tapiţeriei:

Scuza 1: Constrângerile de proiectare

Materialul trebuie să fie durabil (cel puţin câţiva ani), uşor de curăţat, să reziste la pete, dar să le şi „ascundă” – materialul trebuie să pară curat, chiar dacă nu este. Cel mai important: trebuie să fie sigur pentru călători: focul, fumul şi procesul de ardere pot fi fatale pentru oameni, în special la câţiva metri sub pământ, într-un tunel prost ventilat, scrie Medafax.

Din fericire, există un supermaterial care salvează ziua: mocheta, faimoasa „îmbrăcăminte” a scaunelor din mijloacele de transport în comun din Marea Britanie.

Scuza 2: Procesul de proiectare

Un design pentru un nou vagon de cale ferată este o mare provocare pentru o firmă de design precum Wallace Sewell, iar un vagon updatat de tipul Tube nu este genul de sarcină tipică pentru un designer textil.

În schimb, majoritatea designerilor lucrează pentru companii private sau linii mici municipale. Deci, modelul, ca bun civic, nu este o prioritate primordială.

Munca pentru un model tipic implică proiectorul autobuzului sau vagonului, producătorul scaunului, o echipă de design (internă sau externă) şi reprezentanţi ai sistemului de transport – uneori 3 – 4 reprezentanţi din fiecare grup lucrează la design.

Potrivit directorului de Vânzări în Transport al Camira Fabrics, James Newton, procesul poate dura între 18 luni şi 2 ani. Deci, cu o asemenea durată de timp, rareori mai contează aspectul tapiţeriei.

Scuza 3: Moda este trecătoare

Materialele şi ţesăturile folosite în mijloacele de transport încearcă să urmeze trendul, la fel ca orice alte mărfuri, cu nume mari de artişti şi designeri luptându-se să creeze următoarea mochetă clasică. Dar când trendurile în modă sunt subevaluate, la fel este şi modelul tapiţeriei scaunul din tren sau metrou.

Problema este că trendurile în modă nu sunt la fel de rezistente ca materialul necesar acestui tip de tapiţerie, care poate rezista cel puţin un deceniu. Moda este efemeră.

Achitare: Când este făcut bine, este foarte bine

Standardele după care este creat orice model de tapiţerie pentru autobuze aparţin transportului în comun din Londra.

Mochetele din Londra sunt atât de populare, încât modelele, cele moderne şi istorice, sunt disponibile la vânzare, pentru public. Deşi pare improbabil ca cineva să poarte haine cu modelele tapiţeriilor din metrou sau tramvai, este de reţinut faptul că britanicii sunt, în mod inexplicabil, înnebuniţi după trenuri.

Cu siguranţă, într-o zi ne vom uita în urmă la modele tapiţeriilor din autobuz şi le vom considera clasice şi veşnice precum blugii skinny.

Sursa: Medafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
De ce azbestul încă apare în unele produse cosmetice?
De ce azbestul încă apare în unele produse cosmetice?
Ignaz Semmelweis: Pionierul igienei moderne și Salvatorul Mamelor. Cum a schimbat un medic istoria medicinei cu un simplu gest
Ignaz Semmelweis: Pionierul igienei moderne și Salvatorul Mamelor. Cum a schimbat un medic istoria medicinei cu un simplu ...
Oamenii de știință au creat cele mai subțiri spaghete din lume
Oamenii de știință au creat cele mai subțiri spaghete din lume
Uber a lansat opțiunea XXL
Uber a lansat opțiunea XXL
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?
Orașul din România în care va fi construită o fabrică de baterii de 50 de milioane de euro
Orașul din România în care va fi construită o fabrică de baterii de 50 de milioane de euro
Misiunea spațială Hera a primit un asistent AI „prietenos”
Misiunea spațială Hera a primit un asistent AI „prietenos”
Într-o biserică din Elveția, holograma lui Iisus oferă sfaturi credincioșilor
Într-o biserică din Elveția, holograma lui Iisus oferă sfaturi credincioșilor
Rebecca Lee Crumpler, prima femeie de culoare medic. „Cu siguranță, dacă femeile nu pun întrebări medicilor, nu li se vor da răspunsuri”
Rebecca Lee Crumpler, prima femeie de culoare medic. „Cu siguranță, dacă femeile nu pun întrebări medicilor, nu li ...
România în Al Doilea Război Balcanic. „Am avut norocul să dăm peste bulgari istoviți, altfel înregistram Turtucaia deja în 1913”
România în Al Doilea Război Balcanic. „Am avut norocul să dăm peste bulgari istoviți, altfel înregistram Turtucaia ...
O nouă teorie a dezvăluit forma fotonilor
O nouă teorie a dezvăluit forma fotonilor
S-a descoperit că astronauții procesează sarcinile mai lent în spațiu
S-a descoperit că astronauții procesează sarcinile mai lent în spațiu
Pământul se încălzește în cel mai rapid ritm din istoria măsurătorilor
Pământul se încălzește în cel mai rapid ritm din istoria măsurătorilor
Holera, „mirosul morții” și Nicolae Iorga
Holera, „mirosul morții” și Nicolae Iorga
Hattie McDaniel, prima persoană de culoare recompensată cu Oscar. „Am făcut ce am putut. Restul…am lăsat în voia Domnului”
Hattie McDaniel, prima persoană de culoare recompensată cu Oscar. „Am făcut ce am putut. Restul…am lăsat în voia ...
Putem preveni ridurile dacă injectăm botox de la 20 de ani?
Putem preveni ridurile dacă injectăm botox de la 20 de ani?
Descoperire majoră în lupta cu obezitatea! De ce revin kilogramele după slăbit?
Descoperire majoră în lupta cu obezitatea! De ce revin kilogramele după slăbit?