Airalander 10 a costat 25 de milioane de lire şi a fost construit în zece ani. Acesta are o lungime de 92 de metri, în părţile laterale ale acestuia intrând 304.800 metri cubi de heliu. Hibridul, parte avion şi parte dirijabil, a părăsit hangarul din Cardington, Bedfordshire, pentru a efectuat acum trei zile căteva teste la sol înainte de marele zbor, care va avea loc luna aceasta.
Operaţiunea a fost delicată deoarece Airlander a reuşit să părăsească hangarul în cinci minute, dar i-au trebuit 30 de minute pentru a fi remorcat până la locul testelor. Aeronava este cu 15 metri mai mare decât orice avion pentru pasageri existent.
Acesta a primit permisiunea Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei şi a Autorităţii Aviaţiei Civile din Regatul Unit pentru a efectua primul zbor. ,,Săptămâna trecută am realizat ultimele teste în interior”, a declarat directorul tehnic al proiectului.
Aeronava este creată pentru a rezista în aer timp de cinci zile în timp ce transportă marfă şi pasageri.
Aeronava poartă numele Martha Gwyn, numele soţiei preşedintelui de la Hybrid Air Vehicles.
Spre deosebire de o navă normală, Airlander nu are o structură internă fixă, dar aceasta devine rigidă în momentul umplerii cu heliu. Materialul utilizat pentru carenă a fost proiectat de Warwick Mills şi asamblat de ILC Dover, compania care creează costumele pentru astronauţii de la NASA.
Vehiculul a atras atenţia datorită aspectului său, după publicarea unor poze pe Twitter, mai multe persoane au comparat forma aeronavei cu un fund uman.
Sursa: Mail Online
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: