Expoziţia lui Kyoichi Tsuzuki „Erotopia Japan” prezintă fanteziile sexuale ale japonezilor, într-o galerie de artă localizată în districtul modern Shibuya, din Tokyo, înţesată din pământ până în tavan cu afişe care sar în ochi, un întreg perete fiind dedicat paturilor din hotelurile erotice („love hotels”). Expoziţia de artă japoneză este dedicată sexului fără inhibiţii, care este, potrivit curatorului Kyoichi Tsuzuki, pe cale de dipariţie, din cauza unei uniformizări venite de peste hotare.
„Această cultură din perioada Showa (1926-1989) este ştearsă cu buretele, pe măsură ce Japonia se globalizează”, a declarat Tsuzuki pentru AFP. „S-ar putea să nu o putem salva de la moarte, dar o puteam păstra pentru posteritate.”
Cu pereţi acoperiţi de fotografii erotice, centrul expoziţiei este dominat de manechine de femei în mărime naturală, legate cu funii şi surprinse cu grimase ce trădează durerea. O altă păpuşă sexuală este legată de o masă cu un aparat care îi iese dintre piciore şi este conectat la un televizor.
„Cultura sexuală în Vest şi cea în Asia sunt complet diferite,” a spus Tsuzuki.
„Există muzee ale sexului în Europa, în locuri precum Paris şi Amsterdam, dar sunt adeseori privite dintr-un unghi intelectualist, sau ca artă erotică. În Japonia, arta erotică are o latură umoristică, este obraznică şi este menită să facă să râdă. Este total diferită de credinţa creştină că sexul are şi o parte păcătoasă.”
Japonia are o atitudine liberală faţă de sex, dovadă existenţa festivalurilor de fertilitate care au loc anual, unde falusuri gigantice sunt expuse într-o paradă de-a lungul străzilor iar copiii mici şi bunicii lor cumpără acadele în formă de falus.
Cu toate acestea, muzeele erotice care împânzeau odinioară ţara s-au închis în ultimul timp, din cauza apatiei sau a corectitudinii politice: „Scopul expoziţiei este de le a reaminti japonezilor de acea cultură. Nu prea mai suntem conştienţi de ea”, a declarat Tsuzuki.
Dar o fotografie în mărime naturală cu o femeie topless care este devastată sexual de Kappa, demonul mitic al râurilor dintr-o legendă japoneză, i-a surprins pe mai mulţi vizitatori.
„Este prea japonez,” a declarat florăreasa Kanako Sano, în vârstă de 27 de ani. „Asta poate că era amuzant la un moment dat, dar în prezent este doar ciudat şi scârbos.”
În mod surprinzător, Tsuzuki a declarat că din ce în ce mai multe femei vizitează expoziţia faţă de bărbaţi: „Bărbaţii sunt mai timizi şi pleacă mai repede,” a declarat acesta. „Au venit mai multe femei şi au privit îndelung expoziţia. Femeile sunt mai conştiente unde sunt cele mai bune hotele erotice şi care au cele mai drăguţe camere. Bărbaţilor nu le pasă unde o fac.”
Sursa: Mediafax.ro
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: