Motivul pentru care un Bugatti a zăcut pe fundul unui lac din Italia timp de peste 70 de ani – FOTO

18 06. 2016, 00:05

Conform unor zvonuri, în anul 1934, la Paris, pilotul de curse francez René Dreyfus îşi pierdea maşina, un Bugatti 22 Brescia Roadster, la un joc de poker, în favoarea top-modelului elveţian Adalbert Bodé. Înainte de a intra în Elveţia, Bodé nu şi-a dat seama că nu avea bani să le dea vameşilor, astfel că s-a oferit să le ofere acestora automobilul pe care tocmai îl câştigase. Pentru că, la acea vreme, vehiculul nu valora foarte mult, ofiţerii de frontieră au respins oferta elveţianului şi i-au aruncat maşina în lacul Maggiore. 

În anii ’60, întâmplarea a devenit foarte populară în rândul locuitorilor de la graniţa Italiei cu Elvenţia, astfel că, în anul 1967, un scafandru pe nume Ugo Pillon s-a hotărât să caute maşina scufundată. A găsit-o, în cele din urmă, la o adâncime de aproximativ 50 de metri. Pe plăcuţa de înmatriculare descoperită fuseseră inscripţionate numele şi adresa unuia dintre proprietari: George Nielly, 48 Rue Nollet, Paris.

Foto:imaginelifestyles.com

Nu se cunoaşte cu exactitate cine a fost proprietarul care, în 1934, deţinea autovehiculul scufundat în lacul Maggiore, însă se presupune că ea a aparţinut lui Marco (Max) Schmuklerski, un arhitect cu origini poloneze născut în Zürich. Indiferent dacă el a fost sau nu deţinătorul automobilului, cert este că, niciodată nu a fost plătită vreo taxă pentru această maşină. 

Foto:mcdcad.eu

Bugatti-ul ar fi rămas pe fundul apei dacă un eveniment nefericit nu s-ar fi întâmplat în anul 2008. Atunci, un tânăr pe nume Damiano Tamagni a fost bătut cu bestialitate, ucis şi aruncat în lac. În momentul în care cadavrul a fost găsit, scafandri au redescoperit şi maşina abandonată în urmă cu peste 70 de ani. Clubul de scufundări a decis atunci să vândă maşina şi să investească banii într-o fundaţie care activa împotriva violenţei între tineri. 

Foto:nocarnofun.com

În anul 2010, la Paris, maşina a fost vândută în cadrul unei licitaţii, pentru suma de 350000 de dolari. Automobilul a fost achiziţionat de Muzeul Mullin din Oxnard, California, iar de atunci ea este conservată într-o încăpere special amenajată pentru ea. 

Sursa: thevintagenews.com

Vă mai recomandăm şi: Maşina cu propulsie umană

                                             EcoF3, maşina vegetală care foloşeste ciocolată în loc de combustibil

                                             Prima maşină de curse ecologică distruge ozonul nociv