Motivul pentru care un Bugatti a zăcut pe fundul unui lac din Italia timp de peste 70 de ani – FOTO
Conform unor zvonuri, în anul 1934, la Paris, pilotul de curse francez René Dreyfus îşi pierdea maşina, un Bugatti 22 Brescia Roadster, la un joc de poker, în favoarea top-modelului elveţian Adalbert Bodé. Înainte de a intra în Elveţia, Bodé nu şi-a dat seama că nu avea bani să le dea vameşilor, astfel că s-a oferit să le ofere acestora automobilul pe care tocmai îl câştigase. Pentru că, la acea vreme, vehiculul nu valora foarte mult, ofiţerii de frontieră au respins oferta elveţianului şi i-au aruncat maşina în lacul Maggiore.
În anii ’60, întâmplarea a devenit foarte populară în rândul locuitorilor de la graniţa Italiei cu Elvenţia, astfel că, în anul 1967, un scafandru pe nume Ugo Pillon s-a hotărât să caute maşina scufundată. A găsit-o, în cele din urmă, la o adâncime de aproximativ 50 de metri. Pe plăcuţa de înmatriculare descoperită fuseseră inscripţionate numele şi adresa unuia dintre proprietari: George Nielly, 48 Rue Nollet, Paris.
Foto:imaginelifestyles.com
Nu se cunoaşte cu exactitate cine a fost proprietarul care, în 1934, deţinea autovehiculul scufundat în lacul Maggiore, însă se presupune că ea a aparţinut lui Marco (Max) Schmuklerski, un arhitect cu origini poloneze născut în Zürich. Indiferent dacă el a fost sau nu deţinătorul automobilului, cert este că, niciodată nu a fost plătită vreo taxă pentru această maşină.
Foto:mcdcad.eu
Bugatti-ul ar fi rămas pe fundul apei dacă un eveniment nefericit nu s-ar fi întâmplat în anul 2008. Atunci, un tânăr pe nume Damiano Tamagni a fost bătut cu bestialitate, ucis şi aruncat în lac. În momentul în care cadavrul a fost găsit, scafandri au redescoperit şi maşina abandonată în urmă cu peste 70 de ani. Clubul de scufundări a decis atunci să vândă maşina şi să investească banii într-o fundaţie care activa împotriva violenţei între tineri.
Foto:nocarnofun.com
În anul 2010, la Paris, maşina a fost vândută în cadrul unei licitaţii, pentru suma de 350000 de dolari. Automobilul a fost achiziţionat de Muzeul Mullin din Oxnard, California, iar de atunci ea este conservată într-o încăpere special amenajată pentru ea.
Sursa: thevintagenews.com
Vă mai recomandăm şi: Maşina cu propulsie umană
EcoF3, maşina vegetală care foloşeste ciocolată în loc de combustibil