Cele mai falsificate produse şi mărci din lume
Potrivit raportului Organizaţiei pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OCED) industria „falsurilor” şi a mărfurilor contrafăcute a ajuns să valoreze la nivel mondial peste 461 miliarde $.
Comerţul cu produse contrafăcute a crescut de la 1,9% cât era în 2008 la 2,5% în 2013. Falsurile au ajuns astfel să producă echivalent cu economia Austriei.
Datele globale rezultate din capturile vamale arată că Rolex, Nike, Ray Ban şi Louis Vuitton au fost brandurile cela mai falsificate.
Încălţămintea este produsul contrafăcut cel mai des, urmată de îmbrăcăminte, articole din piele şi gadget-uri, se mai arată în raportul OCED realizat în parteneriat cu Oficiul Uniunii Europene de proprietate intelectuală.
China deţine primul loc printre ţările care produc şi vând produse contrafăcute. Raportul OCDE arată că importul de ”falsuri” a reprezentat 5% din totalul importurilor Uniunii Europene.
Raportul spune că vânzarea este „o ameninţare economică semnificativă care subminează inovarea şi împiedică creşterea economică”, chiar dacă cumpărarea unei genţi flse sau a unui film piratat par inofensive.
În plus, vânzarea de produse farmaceutice false şi jucării pentru copii contrafăcute pot fi un pericol pentru sănătate şi siguranţă.
Sursa: Gândul