Motivul pentru care călătoriile cu avionul din Europa peste Atlantic vor dura mai mult

13 02. 2016, 14:00

Este cunoscut faptul că schimbările climatice provocate de activitatea umană au un impact devastator asupra întregii planete. Astfel, impactul negativ al fenomenului de încălzire globală se va reflecta şi în sfera economică a statelor lumii, din care fac parte şi transporturile aeriene.

Conform unui nou studiu, realizat de cercetătorii Universităţii din Reading, Marea Britanie, schimbările climatice afectează evoluţia curenţilor marini nord-atlantic, ducând la modificări în circulaţia zborurilor aeronavelor. Conform specialiştilor englezi, în zona de nord a Oceanului Atlantic, traseele avioanelor se vor desfăşura într-o perioadă mai lungă de timp, ceea ce înseamnă că va fi nevoie de mult mai mult combustibil pentru a alimenta aparatele de zbor.

Curenţii marini apar în momentul în care se produc diferenţe de temperatură în aerul din atmosferă. Iarna, diferenţa de temperatură dintre zona arctică şi cea subtropicală este mult mai mare decât în timpul verii, ceea ce înseamnă că atunci sunt declanşaţi curenţi marini mai puternici. Încălzirea globală provocată de activitatea antropică intensifică diferenţa de temperatură din timpul iernii, în timp ce temperaturile din zonele tropicale şi subtropicale se măresc mult mai rapid decât în regiunile polare.

Paul Williams, coordonatorul noului studiu, a încercat să afle care este impactul acestui fenomen asupra zborurilor transatlantice. Pentru a-şi realiza cercetarea, omul de ştiinţă britanic a folosit ultimele studii în domeniul încălzirii globale, pe care le-a coroborat cu un algoritm standard folosit în domeniul aviaţiei, pentru a calcula traseele de zbor ale aeronavelor.

Rezultatele pe care Williams le-a obţinut au arătat că, în timp, concentraţia de dioxid de carbon din atmosferă s-au dublat, faţă de nivelul epocilor pre-industriale. Acest fenomen afectează atât de puternic curenţii marini din Atlanticul de Nord, încât, de exemplu, un zbor de la Londra la New York ar fi întârziat cu 5 minute şi 18 secunde.

Specialistul britanic a estimat că durata de zbor pe ruta New York – Londra va creşte cu circa 2000 de ore în fiecare an. Acest lucru înseamnă că vor fi folosiţi în plus circa 32,7 milioane de litri de kerosen, care vor costa companiile aeriene peste 22 de milioane de dolari.

Sursa: iflscience.com

Vă mai recomandăm şi: Oamenii de ştiinţă francezi: ”Vom ajunge să palpăm creierul”

                                             Cum arată o casă tradiţională de lemn recondiţionată de o echipă de meşteşugari din Maramureş

                                           Teoria Mesmerismului. Cum se manifesta credinţa în fenomene supranaturale, în urmă cu mai bine de 200 de ani.