Home » D:News » O nouă dietă în vogă încurajează consumul de vin şi ciocolată

O nouă dietă în vogă încurajează consumul de vin şi ciocolată

Publicat: 10.02.2016
Orice dietă care începe cu vin şi ciocolată sigur ne atrage atenţia, dar ridică şi semne de întrebare.

Probabil acesta este şi motivul pentru care dieta cu alimente bogate în sirtuine este atât de în vogă acum.

Regimul alimentar se bazează pe consumul alimentelor care activează sirtuinele, gene care un rol cheie în procesul de extindere a longevităţii.

Geneticienii au descoperit că există gene care pot modifica dramatic durata de viaţă: gene pro-îmbătrânire/pro-ageing (IGF1) şi gene anti-îmbătrânire/anti-ageing (SIRT- „sirtuine”). Denumirea lor, „sirtuine”, este derivată de la expresia „silent information regulator proteins”. Activate, ele induc modificări defensive la nivel celular, pentru a ajuta organismul să se adapteze prin încetinirea degenerării celulare şi intensificarea respiraţiei celulare.

Sirtuinele împiedică oxidarea celulelor, un rol important în controlarea metabolismului celulelor şi te ajută la pierderea în greutate.

Ce alimente poţi consuma?

Alimentele care activează sirtuinele sunt delicioase, dar şi sănătoase:

mere
    kale (varză creaţă)
    vin roşu
    ciocolată
    cafea

Din păcate, dieta nu implică să un consum cât mai ridicat al acestor alimente. Dieta se împarte în două etape, bine delimitate. Prima fază a dietei durează o săptămână şi presupune să nu consumi mai mult de 1000 de calorii în primele 3 zile, apoi nu mai mult de 1500 de calorii pentru restul săptămânii.

Citeşte continuarea în CSID!