Original Unverpackt este un nou magazin, deschis în Berlin, ale cărui produse se adresează clienţilor ecologişti, celor care sunt interesaţi de efectul acţiunilor lor asupra mediului înconjurător.
În acest magazin nu se găsesc pungi de plastic sau de hârtie, clienţii fiind încurajaţi să pună alimentele cumpărate în recipientele proprii. În acest fel, crearea deşeurilor este redusă la minim deoarece clienţii cumpără exact cât au nevoie, în recipiente care nu sunt de unică folosinţă şi pe care nu le-ar arunca apoi pe stradă.
Produsele comercializate nu provin de la companii mari, de la branduri cunoscute, ci sunt în mare parte produse organice.
Ideea le-a venit fondatoarelor Sara Wolf şi Milena Glimbovski, care şi-au propus să creeze ”ceva imposibil”. Ele au hotărât să schimbe experienţa tradiţională de cumpărături, îmbunătăţind-o. Scopul noului magazin este de a opri contribuirea la formarea deşeurilor din ambalajele folosite în industria alimentară, vânzând alimentele într-o manieră sustenabilă.
Trei studii realizate în 2013 au descoperit că 12 milioane de tone de mâncare irosită se adună anual, în valoare de 19 miliarde de lire sterline. Aceste cifre nu înseamna doar că gropile de gunoi devin mai pline, ci că deşeul creat duce la formarea unei cantităţi enorme de emisii de gaze de seră.
Un studiu arată şi că formarea a 75% din deşeuri ar putea fi evitată printr-o infrastructură eficientă.
În ceea ce priveşte preţurile, unele produse oferile de Original Unverpackt sunt mai scumpe, în principal datorită faptului că sunt organice, însă altele au preţuri chiar şi mai mici decât în supermarketurile obişnuite, scrie theplaidzebra.com.
Ideea de a-şi umple propriile recipiente poate ajuta clienţii, împiedicându-i să cheltuiască mai mult decât au nevoie pe mâncare.
Sursa: Gândul