Discovery Networks lucrează în România la realizarea unui documentar despre tragedia din clubul Colectiv, care a avut loc pe 30 octombrie 2015, provocând moartea a 63 de persoane şi rănirea gravă a altor câteva zeci.
Documentarul va avea premiera în România pe Discovery Channel în această primăvară, iar difuzarea mesajelor comerciale va fi întreruptă pe toată durata difuzării. Mai multe detalii despre această producţie vor fi disponibile în perioada următoare.
Acest documentar îşi propune să prezinte în ordine cronologică faptele unanim recunoscute care s-au petrecut în noaptea respectivă în clubul bucureştean, evenimentele fiind relatate din perspectiva martorilor care au participat la ele.
„Ca povestitor apreciat şi urmărit la nivel mondial, este parte din misiunea Discovery să ofere telespectatorilor săi producţii relevante despre evenimente cu impact major la nivelul societăţii, mai ales atunci când există şi o componentă educativă. În acest caz, considerăm că povestea din Colectiv merită şi trebuie spusă, pentru a avea o imagine cât se poate de cuprinzătoare asupra faptelor petrecute în noaptea respectivă. Programul la care lucrăm va fi unul descriptiv şi se va concentra exclusiv pe filmul evenimentelor din 30 octombrie, încercând să ofere o perspectivă de ansamblu asupra tragediei. Ne dorim ca producţia să fie o radiografie obiectivă, bazată pe mărturiile celor prezenţi la faţa locului şi pe informaţiile confirmate deja de autorităţi”, a declarat Paul Welling, Head of Channels, Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa).
Documentarul este comisionat de către Discovery Networks, prin producătorul executiv Charlotte Reid, unei echipe româneşti de producţie condusă de Mihai Predescu, un veteran al industriei de profil, cu mai bine de 20 de ani de experienţă în domeniul producţiei TV internaţionale, după cum informează televiziunea.
De asemenea, consultant al proiectului va fi Nick Allder, un expert internaţional în efecte speciale şi probleme ce ţin de siguranţă, multiplu premiat pentru producţii precum „Alien” (1979) şi „Al cincilea element” (1997).
Discovery Communications este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape 3 miliarde de abonaţi în peste 220 de ţări şi teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-şi satisface curiozitatea prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, Turbo/Velocity şi OWN: Oprah Winfrey Network.
Discovery controlează Eurosport, liderul pan-regional în conţinut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa. De asemenea, Discovery este un furnizor important de produse şi servicii educaţionale în şcoli, prin intermediul Discovery Education, şi deţine un portofoliu divers de servicii media digitale, printre care Discovery Digital Networks. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, 18 branduri Discovery ajung la peste 536 de milioane de abonaţi din 109 ţări şi teritorii, fiind difuzate în 21 de limbi.
Sursa: Mediafax