Autoritatea de supraveghere a publicităţii din Marea Britanie cercetează comercializarea Nurofen Express după ce a primit plângeri cu privire la publicitatea efectuată la televiziune pentru acest medicament.
Autoritatea de Standarte în Publicitate (ASA) examinează dacă publicitatea TV a Nurofen este înşelătoare prin afirmaţia că vizează sursa durerilor de cap.
Instanţa australiană a declarat că produse Nurofen, comercializate pentru a trata dureri specifice, precum migrena, au fost identice cu celelalte şi s-a pronunţat în favoarea retragerii, în termen de trei luni, a acestor produse de pe rafturile farmaciilor din Australia.
Reprezentantul Nurofen, Reckitt Benckiser, s-a apărat spunând că produsele lor au fost „concepute pentru a ajuta consumatorul să navigheze cu uşurinţă în întreaga gamă de produse”.
Publicitatea efectuată la acest produs susţine că „cele mai multe dureri de cap sunt cauzate de tensionarea muşchilor de la cap” şi că analgezicul ţinteşte aceşti muşchi.
Autoritatea de Standarte în Publicitate (ASA) a primit, în februarie, 12 de plângeri cu privire la acest anunţ şi a lansat ancheta în luna martie.
Reprezentanţii ASA declară: „Reclamanţii pretind că anunţul este înşelător deoarece implică afirmaţia că produsul vizează direct muşchii capului. Ei au mai reclamat, de asemenea, că anunţul publicitar afirmă: ‘Vă oferă un ajutor mai rapid în cazul durerilor de cap decât paracetamolul sau ibuprofen standard’, este o înşelăciune.”
ASA a subliniat că investighează comercializarea produselor şi nu produsul în sine.
„Produsele sunt reglementate de autorităţile de reglementare în sănătate, precum Agenţia de reglementare a Medicamentelor şi Produselor de îngrijire medicală (MHRA)”, a adăugat ASA.