Home » D:News » Elementul nociv din reclame care ar putea stimula epidemia de obezitate

Elementul nociv din reclame care ar putea stimula epidemia de obezitate

Elementul nociv din reclame care ar putea stimula epidemia de obezitate
Publicat: 12.12.2015
Folosirea în reclame şi campanii publicitare a modelelor supraponderale ar putea să stimuleze epidemia de obezitate, potrivit unui nou studiu ştiinţific, informează dailymail.co.uk.

Noul studiu, realizat de cercetători în afaceri şi marketing, sugerează faptul că folosirea în reclame a imaginilor cu modele supraponderale „încurajează ideea că obezitatea este acceptabilă”.

Pe de altă parte, folosirea în campanii promoţionale a imaginilor cu modele subponderale sau „perfecte” din punct de vedere estetic are la rândul ei efecte dăunătoare asupra stilului de viaţă şi comportamentului alimentar al publicului larg.

Brent McFerran, cercetător la Universitatea Simon Fraser din Canada, coautor al studiului, a explicat: „Deşi studiul acesta demonstrează că acceptarea trupurilor supraponderale este asociată cu consecinţe negative, analizele arată şi că ruşinea sau stigmatizarea acestor trupuri nu reuşeşte să amelioreze motivaţia acelor persoane de a slăbi”.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii canadieni au realizat cinci experiemente, pentru a identifica felurile în care oamenii reacţionează la o serie de indicii care par să sugereze că obezitatea este acceptabilă.

În fiecare prezentare, subiecţii manifestau o intenţie sporită sau prezentau un consum efectiv de alimente nesănătoase, alături de o motivaţie redusă de a adopta un stil de viaţă sănătos.

Acţiunile lor erau determinate de „credinţa tot mai puternică în faptul că obezitatea a devenit tot mai mult acceptată din punct de vedere social”, afirmă oamenii de ştiinţă.

Autorii studiului sugerează că eforturile depuse pentru a creşte gradul de acceptare a obezităţii generează la rândul lor tot mai multe gânduri în minţile persoanelor supraponderale şi obeze care au legătură cu aspectul lor fizic şi care determină ulterior o anumită stare de „anxietate corporală”.

În mod ironic, este exact opusul obiectivelor pe care încearcă să le atingă acele reclame şi campanii promoţionale.

Autorii studiului spun că descoperirea lor ar putea avea implicaţii importante atât asupra autorilor de politici în domeniul sănătăţii publice, cât şi asupra creatorilor de reclame.

Studiul a fost publicat în Journal of Public Policy and Marketing, o revistă editată de American Marketing Association.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
O singură proteină mutantă poate afecta atât imunitatea, cât și dezvoltarea creierului
O singură proteină mutantă poate afecta atât imunitatea, cât și dezvoltarea creierului
Toți cercetătorii sunt de acord că rasa este o invenție umană, nu o realitate biologică
Toți cercetătorii sunt de acord că rasa este o invenție umană, nu o realitate biologică
Test de cultură generală. Cine a fost primul miliardar din lume?
Test de cultură generală. Cine a fost primul miliardar din lume?
O echipă de cercetători ar fi rezolvat unul dintre marile mistere ale astronomiei
O echipă de cercetători ar fi rezolvat unul dintre marile mistere ale astronomiei
Doi turiști s-au înecat în apropierea Marii Bariere de Corali
Doi turiști s-au înecat în apropierea Marii Bariere de Corali
Primul mare asasinat din istoria Americii: preşedintele Abraham Lincoln, omorât de un actor
Primul mare asasinat din istoria Americii: preşedintele Abraham Lincoln, omorât de un actor
Care este metoda contraceptivă preferată de tinerii din România?
Care este metoda contraceptivă preferată de tinerii din România?
Mișcarea Chinei în războiul comercial cu SUA
Mișcarea Chinei în războiul comercial cu SUA
Vitamina care are un efect protector pentru creier și se găsește în legumele cu frunze verzi
Vitamina care are un efect protector pentru creier și se găsește în legumele cu frunze verzi
Ce obicei al clienților îi enervează cel mai tare pe angajații McDonald’s?
Ce obicei al clienților îi enervează cel mai tare pe angajații McDonald’s?
Manevre diplomatice în vremuri de război. Cine a fost primul-ministru român care știa ce se discuta în Ministerul de Externe francez
Manevre diplomatice în vremuri de război. Cine a fost primul-ministru român care știa ce se discuta în Ministerul de ...
Prima dată în istoria zborului spațial când un echipaj doar din femei ajunge pe orbita Pământului
Prima dată în istoria zborului spațial când un echipaj doar din femei ajunge pe orbita Pământului
Poluarea cu medicamente din ape schimbă comportamentul somonilor
Poluarea cu medicamente din ape schimbă comportamentul somonilor
„De aici începe drumul Crucii”. MIRACOLELE NEMAIÎNTÂLNITE de la Biserica Kretzulescu, în EXCLUSIVITATE la Altceva cu Adrian Artene
„De aici începe drumul Crucii”. MIRACOLELE NEMAIÎNTÂLNITE de la Biserica Kretzulescu, în EXCLUSIVITATE la Altceva ...
Culele de la Măldărești, acum 100 de ani. „Nimic nu mi-a plăcut mai mult”
Culele de la Măldărești, acum 100 de ani. „Nimic nu mi-a plăcut mai mult”
Cine a construit Titanicul? Povestea neștiută: Harland & Wolff, Thomas Andrews și căpitanul Smith
Cine a construit Titanicul? Povestea neștiută: Harland & Wolff, Thomas Andrews și căpitanul Smith
Biblioteca Umană din Danemarca. Human Libraries, locul unde se împrumută oameni pe post de cărți
Biblioteca Umană din Danemarca. Human Libraries, locul unde se împrumută oameni pe post de cărți
Influencerii istoriei, de la Mahomed, la Iisus și Gandhi
Influencerii istoriei, de la Mahomed, la Iisus și Gandhi