Fondatorii proiectului, Nissan Bahar şi Franky Imbesi au primit finanţare de mai mult de 10 milioane de dolari în special de la investitori japonezi pentru a lansa moneda şi pentru a crea banca prin care vor fi verificate transferurile şi paşii utilizatorilor.
Dolarii Bitwalk vor putea fi câştigaţi prin mişcare, spre deosebire de alte valute, precum Bitcoin.
Gigantul japonez Murata lucrează la o brăţară, ca alternativă a utilizării unui smartphone, care va arăta câţi dolari Bitwalk a strâns persoana care o poartă.
Producătorii de încălţăminte sunt gata să accepte moneda, iar o mare bancă britanică este în negocieri pentru a intra într-un parteneriat cu unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din Marea Britanie de anul viitor.
Ideea din spatele Bitwalking este de a profita de trendul aplicaţiilor de fitness, oferind un motiv în plus pentru a rămâne în formă.
Schema la nivel global este de a forma parteneriate cu branduri de produse sportive, sevicii medicale, companii de asigurări de sănătate, grupuri de activişti eco şi firme de publicitate, care ar putea primi informaţii unice despre publicul lor ţintă.