Haras Rafiq, director general la Quilliam Foundation (asociaţie de cercetare şi combatere a terorismului), a remarcat faptul că ISIS funcţionează în multe aspecte ca o instituţie media, iar dezvoltarea mijloacelor grupării teroriste de promovare nu trebuie neglijate.
„Răspunsul nostru trebuie să fie unul proporţional. Trebuie să înţelegem că nu există un elixir care ne poate furniza informaţii predictibile despre felul în care ISIS îşi desfăşoară promovarea şi nu avem niciun instrument care să detecteze prompt următoarele desfăşurări în online ale grupării jihadiste”, a declarat Haras Rafiq.
Totodată, acesta a precizat şi că organismele de combatere a propagandei ISIS „trebuie să mărească gradul de adaptabilitate” la ritmul intensificat din ultimele luni de gruparea islamistă.
Conform măsurătorilor Quilliam Foundation, numărul „infiltrărilor” în mediul online ale ISIS a ajuns în ultimele două luni la o medie de 38 de elemente de propagandă pe zi.
Charlie Winter, cercetător la aceeaşi asociaţie, a atras şi el atenţia asupra eficacităţii crescânde în online a propagandei Statului Islamic. „