Povestea Mariei din Rusia, tânăra care restaurează un avion sovietic Tupolev. ”Încă mai am mult de muncă”
Karmanova, în vârstă de 31 de ani, deţine un doctorat în matematică şi lucrează la Institutul de Matematică Sobolev din Akademgorodok, unul din „oraşele ştiinţifice” ale Rusiei.
Maria a devenit pasionată de avioane în timpul unor călătorii îndelungate la bordul acestora. Pasiunea ei a determinat-o să zboare cu aeronavă diverse, precum Lisunov Li-2, Iliuşin II-14, II-62 şi IL-76, Tupolev Tu-134 şi Tu-154B-2, Antonov An-12, precum şi elicopterele Mil Mi-2 şi Mi-17.
„Calul de bătaie” al aviaţiei sovietice, transformat în sală de cursuri
În cele din urmă, Mariei „i-a căzut cu tronc” vechiul Tupolev Tu-104A, abandonat în Berdsk. Aparatul de zbor a fost unul din cele mai cunoscute din istoria aviatică a Rusiei. Tu-104 a fost lansat la mijlocul anilor 1950, devenind – pentru scurt timp – singurul avion cu reacţie operaţional din lume, care putea transporta 115 pasageri pe o distanţă de peste 2.700 kilometri. Aeronava a rămas „calul de bătaie” al aviaţiei civile sovietice până în anii 1970.
Avionul de faţă (înregistrat cu seria CCCP-42382), a fost livrat operatorului aerian sovietic Aeroflot în 1958 şi a rămas în uz timp de 20 de ani.
Iniţial, avionul a zburat pe rute internaţionale între aeroportul Vnukovo din Moscova şi destinaţii din afara Cortinei de Fier.