Efectul DRMATIC al dezastrelor naturale şi umanitare: ce fac oamenii din instinct de supravieţuire
În fiecare an, în lume mai mult de 15 milioane de fete sunt căsătorite de familiile lor înainte de a împlini vârsta de 18 ani, afirmă promotorii campaniei ‘Girls Not Brides’.
Numărul acestor căsătorii a crescut accelerat, în taberele de refugiaţi sirieni din Iordania, de pildă, dublându-se în interval de trei ani. De asemenea, în Bangladesh, unele familii îşi căsătoresc fiicele pentru că anticipează producerea unor dezastre naturale, frecvente în această ţară.
‘Situaţiile de urgenţă sunt adesea ultima picătură care umple paharul pentru multe familii care trăiesc deja la limită. (…) Să-şi mărite fiicele poate părea unica opţiune’, explică Lakshmi Sundaram, directorul executiv al campaniei ‘Girls Not Brides’.
Căsătoriile le lipsesc pe fete de educaţie şi oportunităţi, iar naşterile la aceste vârste le pun în pericol de complicaţii grave sau chiar de moarte. De asemenea, aceste fete sunt mai expuse violenţei domestice şi sexuale.
Printre cei care s-au alăturat campaniei se află şi arhiepiscopul Desmond Tutu, laureat al Premiului Nobel pentru Pace. ‘Chiar sub ochii noştri, aceste fete îşi pierd copilăria, şansa la educaţie, de a deveni orice îşi doresc, şi este responsabilitatea noastră, a tuturor, de a ne asigura că aceste lucruri încetează’, a subliniat Desmond Tutu.
Printre ţintele conţinute în noile Obiective de Dezvoltare Durabilă, adoptate la sfârşitul săptămânii trecute la summitul ONU, se află şi cel de a se pune capăt căsătoriei copiilor, dar, după cum subliniază Lakshmi Sundaram, convenirea acestui obiectiv nu garantează şi atingerea lui.
‘Guvernele trebuie să aplice politici care să pună capăt căsătoriei copiilor, şi să creeze alternative pentru fete şi familiile lor’, pledează activista.
‘Dacă guvernele şi organizaţiile societăţii civile nu acţionează acum, numărul femeilor căsătorite din timpul copilăriei va creşte de la 700 milioane astăzi la 1,2 miliarde până în 2050’, mai avertizează directorul executiv al campaniei ‘Girls Not Brides’.
Sursa: Agerpres