CHIVAS lansează „The Venture” în România, o competiţie de antreprenoriat cu impact social
Din ce în ce mai mult, o nouă generaţie de tineri antreprenori priveşte problemele sociale şi de mediu ca pe oportunităţi. Ei reuşesc să depăşească graniţele modelului tradiţional de business, estompând linia dintre profit şi scop social, generând o schimbare în bine în comunitate. Chivas The Venture le acordă acestora şansa de a-şi face cunoscută viziunea la nivel global şi de a schimba lumea cu ajutorul afacerii lor.
Competiţia The Venture este o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin financiar şi, nu în ultimul rând, de a obţine un lucru visat de mulţi: recunoaştere internaţională.
Cei 5.000 de euro puşi în joc pentru competiţia locală nu reprezintă decât o etapă în drumul către un milion de dolari care îşi aşteaptă câştigătorii în marea finală. În plus, fiecare antreprenor are ocazia să treacă prin stagii de pregătire şi consiliere şi să îşi dezvolte abilităţile în afaceri. Etapa globală a competiţiei The Venture, care urmează să se desfăşoare în perioada aprilie – iulie 2016, va însemna pentru câştigător, fără niciun cost:
– experienţa unui Accelerator de business în Los Angeles, unde, timp de o săptămână, se va întâlni cu antreprenori din Statele Unite
– participarea la pitch-ul final de la Shanghai, locul unde va cunoaşte cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea şi îşi va prezenta ideea în faţa unor experţi internaţionali în domeniul afacerilor.
– şansa să obţină finanţarea necesară îndeplinirii obiectivelor sale. Astfel, un vot public al oamenilor din întreaga lume va decide modul în care trebuie să fie distribuiţi, între finalisti, primii 250.000$ din premiul de un milion, urmând ca restul premiului (750.000 $) să fie acordat la finala din Shanghai.
Competiţia The Venture se va desfăşura în două etape: mai întâi cea locală, unde se va decide business-ul câştigător din România şi apoi etapa globală, unde vor concura cele mai bune 20 de business-uri din toată lumea.
Orice start-up, înfiinţat de mai puţin de 3 ani şi cu încasări anuale mai mici de 500.000 dolari, sau afacere aflată la nivelul de dezvoltare, având vechime mai mare de 3 ani, dar încasări anuale mai mici de 1.000.000 de dolari, pot concura pentru titlul de cel mai bun business cu impact social.
Antreprenorii români trebuie să se înscrie pe site-ul www.TheVenture.com în perioada 1 septembrie – 31 octombrie, pentru a-şi testa mai întâi forţele în etapa locală. După finalizarea înscrierilor, pe 10 noiembrie 2015, 10 business-uri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch. În urma acesteia, juriul competiţiei va alege 5 finalişti.
Toţi cei 5 antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat organizată de Chivas The Venture. Finaliştii vor trebui să îşi demonstreze abilităţile de business în cadrul a 4 probe, câştigătorul fiind desemnat acela care va reuşi să convingă juriul că merită să reprezinte România la etapa globală.
Întregul demers de a descoperi cel mai promiţător business cu impact social din România va fi analizat şi supravegheat cu atenţie de un juriu de specialişti format din:
– Marius Ghenea, expert în domeniul antreprenoriatului şi cel care a pus bazele companiilor Flamingo şi FIT Distribution, fiind în prezent coordonatorul investiţiilor unor fonduri de Venture Capital ale 3TS Capital Partners pentru Europa Centrala şi de Est.
– Andreea Esca, prezentator şi realizator de televiziune la ProTv, dar şi cea care a ocupat timp de 10 ani postul de Director Editorial la revista The One, în prezent ocupându-se şi de un proiect personal, site-ul www.AndreeaEsca.com.
– Cristian China Birta antreprenor online, consultant şi blogger pe www.cristianchinabirta.ro, fiind totodată Managing Partner la Kooperativa 2.0, o agenţie specializată în diverse acţiuni care privesc şi implică bloggeri.
– Tudor Furir, Directorul General al Pernod Ricard România şi Republica Moldova, fiind considerat unul dintre cei mai experimentaţi executivi români şi având o experienţă de peste 20 de ani în cadrul unor companii renumite precum Coca Cola, Mars şi, din 2005, Pernod Ricard.
În plus, în dorinţa de a sprijini antreprenoriatul cu impact social în România, proiectului The Venture i s-a alăturat, în calitate de partener, şi eMAG. Astfel, celor 5 finalişti li se va pune la dispoziţie listarea produselor pe eMAG Marketplace pentru o perioadă de 6 luni, fără niciun cost.
Experţii în business au semnalat că una dintre problemele cu care se confruntă antreprenorii aflaţi la început de drum este lipsa unei reţele de distribuţie importante, cu ajutorul căreia să îşi poată susţine business-ului. Astfel, eMAG Marketplace reprezintă un sistem prin care partenerii liderului pieţei de e-retail din România pot să îşi afişeze propriile produse pe emag.ro sau în aplicaţiile mobile eMAG, iar clienţii pot să comande simultan de la toţi partenerii.
Printre partenerii noştri se numără Connect Hub, prin evenimentul Open Connect, cel mai longeviv eveniment de networking pentru antreprenori din România, precum şi Business Days, platforma de networking dedicată antreprenorilor şi managerilor români.
De asemenea, alături de Chivas The Venture se află şi Impact Hub Bucureşti, organizaţia care sprijină antreprenorii cu impact din România prin intermediul primului spaţiu colaborativ de lucru, programe de accelerare şi dezvoltare a afacerii dar şi finanţare prin crowd-funding.
Antreprenoriatului cu impact social i se acordă, prin competiţia Chivas The Venture, un credit important în lumea business-ului actual, încurajându-se orientarea către societate şi către sprijinirea comunităţii. Doar participând la o competiţie de amploare globală, orice antreprenor va dobândi experienţe semnificative în afaceri şi va avea şansa de a fi consiliat şi îndrumat de experţi în business, care vor face ca viziunea sa de afaceri să acceadă la nivelul următor.