„Această persoană nu există în realitate. Totuşi, el (ea) ar putea fi bărbatul (femeia) vieţii voastre, sufletul pereche la care aţi visat dintotdeauna, fără să îndrăzniţi să credeţi cu adevărat că îl (o) veţi întâlni vreodată. Un student frumos şi brunet de 25 de ani, amuzant şi curajos, o avocată mai matură, dulce şi timidă, un actor zburdalnic şi sarcastic.
Graţie aplicaţiei Invisible Boyfriend/ Invisible Girlfriend, aveţi posibilitatea de a vă inventa iubitul/ iubita perfect(ă)”, se afirmă în debutul acestui articol apărut pe site-ul publicaţiei Le Point.
Aproape că nu există nicio limită în alegerea prenumelui, vârstei, personalităţii, pasiunilor şi chiar a aspectului fizic.
Aplicaţia permite utilizatorilor să includă în profilul partenerului virtual circumstanţele în care a avut loc „întâlnirea” cu fiinţa iubită – într-un bar sau într-un avion, la o petrecere, în timpul unei vacanţe sau în timpul unei drumeţii montane.
„Toate aceste lucruri sunt posibile pentru a avea în sfârşit un iubit/o iubită despre care prietenii voştri vor crede că există cu adevărat”, au spus creatorii aplicaţiei.
Debarasarea de o astfel de povară socială – căci faptul de a nu a trăi în cuplu pare să fie una – are însă un preţ. Şi nu orice preţ. Pentru a anihila curiozitatea prietenilor sau a colegilor de muncă, utilizatorii care descarcă această aplicaţie trebuie să plătească 25 de dolari pe lună.
Este o sumă suficientă care le permite acestora să „introducă în scenă” un partener de viaţă fictiv, prin intermediul unor SMS-uri, câtorva scrisori şi al unor mesaje vocale lăsate pe robotul telefonului fix.
La celălalt capăt al firului nu se află însă un robot, ci un angajat al companiei care a creat aplicaţia, care acceptă să joace la telefon rolul partenerului de viaţă al utilizatorului.
Lansată la sfârşitul lunii ianuarie, aplicaţia a fost deja descărcată de peste 50.000 de persoane, în majoritate femei (54%). Creatorul ei, Matthew Homann, spune că ideea i-a venit în urmă cu aproape 10 ani.
„În acea perioadă, eram pe punctul de a divorţa. La locul de muncă, eram sub presiune. Am fost făcut să înţeleg că dacă eşti celibatar, nu e bine şi eşti prost văzut. Apoi, părinţii mă întrebau dacă trebuiau să păstreze un loc la masă pentru soţia mea de Ziua Recunoştinţei”, a dezvăluit Matthew Homann.
În prezent, trei „tipuri” de clienţi folosesc aplicaţia. „Mulţi se folosesc de Invisible Boyfriend ca de o dovadă, pentru a credibiliza o minciună pe care au spus-o deja”, a precizat creatorul aplicaţiei.
Apoi, alţii caută pur şi simplu pe cineva cu care să discute sau, în cazuri mai rare, un teren de antrenament. „Aplicaţia le permite să îşi testeze tehnicile de cucerire a unei persoane”, a adăugat, amuzat, Matthew Homann.
Jurnalista Charlotte Alter, care lucrează pentru revista Time, a testat aplicaţia, alegându-l pe Leonardo DiCaprio (nu cel adevărat, bineînţeles), sub forma un iubit virtual cu interese pronunţate pentru „mediul înconjurător, Titanic şi automobilele sport”.
Ea dorea să vorbească despre „copii şi feminism”, dar a descoperit foarte repede limitele aplicaţiei. În articolul ei, jurnalista americană a deplâns „imposibilitatea de a întreţine conversaţii serioase”.
„Acesta nu este obiectivul nostru”, i-a răspuns creatorul aplicaţiei Invisible Boyfriend/ Invisible Girlfriend. „Ideea este de a furniza utilizatorului o dovadă, nu de a-l forţa să se îndrăgostească sau să încredinţeze cuiva secrete ce nu pot fi mărturisite”, a adăugat el.
În contextul în care un serviciu de livrare a buchetelor de flori va fi propus în curând utilizatorilor, aplicaţia va fi disponibilă şi în Europa începând din vara acestui an.
Sursa: Mediafax