Folosirea în regim privat a acestor micuţe aeronave fără pilot (utilizate iniţial în scopuri militare), care permit realizarea unor imagini şi recoltarea de informaţii, era până acum aproape interzisă în Statele Unite ale Americii, cu câteva excepţii şi în condiţiile zborurilor de joasă altitudine (mai puţin de 122 de metri, departe de aeroporturi).
„Obiectivul nostru este de a obţine echipamente superioare” faţă de cele care există în prezent în sectorul civil şi „de a face ordine printre opţiunile care ni se oferă, pentru a produce un videojurnalism de calitate, utilizând o întreagă gamă de UAV (Unmanned Aerial Vehicle/ Vehicul aerian fără pilot, n.r.) şi de camere video”, a declarat David Vigilante, unul dintre managerii postului CNN.
Testele prevăzute vor fi desfăşurate în colaborare cu Georgia Tech Research Institute, precizează acelaşi acord. Acest centru de cercetări ştiinţifice are sediul în Atlanta, la fel ca postul de televiziune american, o vedetă a grupului media Time Warner.
FAA, prin vocea administratorului său Michael Huerta, spune la rândul său că speră că acest acord va contribui „la integrarea în condiţii de siguranţă a unor instrumente fără pilot de recoltare a informaţiilor” din spaţiul aerian american.
„Aeronavele fără pilot reprezintă o oportunitate majoră pentru companiile media”, a adăugat el.
Extrem de apreciate pentru potenţialul pe care îl oferă în privinţa acoperirii mediatice din aer a unor evenimente de actualitate, sportive şi culturale, graţie unor unghiuri noi, aceste vehicule aeriene fără pilot beneficiază de un număr tot mai mare de voci care militează în Statele Unite pentru adoptarea unei legislaţii a dronelor. Data publicării acestor reguli, aşteptată pentru acest an, nu a fost deocamdată anunţată oficial.
„Sperăm că aceste eforturi vor contribui la dezvoltarea unui ecosistem dinamic, în care operatori de toate felurile şi de toate mărimile vor putea să evolueze”, a adăugat David Vigilante.
În prezent, sunt exceptate de interdicţia formulată de FAA doar câteva companii specializate (în supraveghere aeriană, monitorizare a siturilor de construcţii şi a acţiunilor de stingere a incendiilor produse în exploatările de gaze naturale) şi companiile de producţie a imaginilor.
Pe lângă rezervele ce vizează protejarea vieţii private – dronele permit captarea şi stocarea de imagini cu persoane -, unul dintre cele mai mari obstacole din calea autorizării lor în sectorul civil se referă la temerile ce vizează riscul crescut de producere a unor coliziuni aeriene.
193 de cazuri de zboruri ale unor drone în apropierea unor avioane au fost înregistrate de FAA între 22 februarie şi 11 noiembrie 2014, a reamintit pe site-ul ei AOPA, o asociaţie a piloţilor americani.
Sursa: MEDIAFAX