Generaţia „millennials” (persoanele care în prezent au vârsta cuprinsă între 18 şi 34 ani) abordează ideea de fericire într-un mod radical diferit de cel al celorlalte generaţii, determinând implicaţii profunde asupra marketingului de brand. Aceasta este concluzia cercetării „În căutarea fericirii”(The Pursuit of Happiness), cel mai recent studiu global ZenithOptimedia, reţeaua din care face parte Zenith România, asupra vieţii celor din generaţia Millennials, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Pentru a înţelege rolul pe care îl poate juca un brand în viaţa tinerilor, studiul a analizat opiniile a peste 6.000 de „millennials” din peste 10 ţări, în mediul digital.
Astfel, potrivit cercetării, „millennials” resping atât manifestările generaţiei „baby boomer” (persoanele născute în perioada de explozie demografică de după cel de-Al Doilea Război Mondial), cât şi aspiraţiile consumeriste ale tinerilor din anii ’80 şi ’90.
De asemenea, „millennials” sunt generaţia cu cea mai mare înclinaţie către fericirea individuală.
În contrast cu idealurile hedoniste ale generaţiilor anterioare, tinerii din categoria „millennials” consideră sănătatea, stabilitatea financiară, cariera, educaţia şi urmărirea propriilor visuri şi pasiuni ca fiind definitorii pentru dobândirea fericirii. Această generaţie are nevoie să deţină controlul pentru a se bucura de avantajele libertăţii.
Recesiunea extinsă, dezvoltarea tehnologică şi extinderea libertăţilor individuale le-au modelat atitudinea faţă de viaţă. Aceştia şi-au creat conceptul de fericire pe baza unui cumul de factori, care se pot împărţi în două categorii cheie: libertatea şi controlul.
Cei care deţin controlul carierei se declară cu 56% mai fericiţi decât cei care nu au control în această zonă. Cei care au control asupra pasiunilor şi intereselor lor sunt cu 55% mai fericiţi. Iar cei care deţin controlul asupra vieţii sociale sunt cu 35% mai fericiţi.
Este vital pentru fericirea acestei generaţii să deţină „experienţe memorabile”. Este important pentru aceştia cum se manifestă ca indivizi, nu ce bunuri deţin. Astfel, nu este surprinzătoare importanţa reţelelor sociale în viaţa lor, social media reprezentând principala platformă de expunere a poveştilor de viaţă.
Totodată, şi perspectiva asupra maturităţii diferă de cea a generaţiilor anterioare.
Doar 17% dintre „millennials” văd în achiziţionarea unei case un reper al maturităţii, şi doar un procent puţin trecut de 20% consideră căsătoria un indicator al faptului că au devenit maturi. Mai puţin de jumătate (39%) văd în plecarea din casa părinţilor un element cheie al maturităţii lor.
Reperele maturităţii pentru tinerii de astăzi sunt: rezolvarea problemelor (47%), luarea deciziilor (59%) şi independenţa financiară (60%).
Cercetarea „În căutarea fericirii” a cuprins zece ţări: Argentina, Australia, China, Franţa, Mexic, Rusia, Spania, Emiratele Arabe, Marea Britanie şi SUA.
Studiul calitativ online a avut un număr de 300 de participanţi, iar cel cantitativ – 5.800 de participanţi.
Zenith a creat şi un portal intern pentru a strânge comentarii şi experienţe din cadrul reţelei sale, în peste 262 de birouri.
Oportunităţile relevate de studiu au condus Zenith la conceperea unui „Manifest de Marketing”, care le permite brandurilor clienţilor agenţiei să se angreneze într-un angajament semnificativ şi durabil cu generaţia „millennials”.
Zenith România, parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai importante agenţii de comunicare din România.
Sursa: MEDIAFAX