Agenţia de publicitate CP+B din Copenhaga şi Berăria Rocket au lansat berea numită Problem Solver (Cea care rezolvă problemele).
Băutura se vinde alături de un sistem de măsurare, care permite consumul ideal de alcool, în funcţie de greutatea corporală a fiecăruia.
După cum spune Jennifer Wiley de la Universitatea Illinois din Chigaco, vârful de creativitate al unui om este atins atunci când nivelul de alcool din sânge este de 0.075%.
Este momentul în care fiecare devine mai creativ, poate rezolva mult mai uşor problemele şi îi vin idei bune, pentru diferite invenţii.
Datorită sticlei în care se vinde berea Problem Solver, fiecare persoană va şti cât trebuie să bea ca să atingă această doză ideală de alcool, în funcţie de greutatea corporală.
Compania care a creat berea avertizează că dacă o persoană va bea mai mult decât nivelul recomandat pe sticlă, atunci efectul va fi opus celui dorit.
Agenţia de publicitate CP+B spune că ideea proiectului a venit după angajaţii au observat că într-adevăr, cele mai interesante idei le vin nu la serviciu, ci în timpul serilor petrecute cu colegii în localuri.
Studii anterioare au demonstrat că un consum moderat de alcool stimulează creativitatea şi gândirea analitică, ajutând la rezolvarea mai rapidă a problemelor.
Cantitatea ideală este de 2 pahare medii de vin sau 2 pinturi de bere. Cercetarea a fost făcută de o echipă de psihologi de la Universitatea Illinois, pe 40 de bărbaţi tineri, sănătoşi.
Bărbaţii care au băut această doză de alcool au fost cu 40% mai performanţi comparativ cu aceia care nu au băut.
Unul din efectele produse de alcool este relaxarea, buna dispoziţie, care stimulează creativitatea, pentru că nu mai suntem aşa rigizi şi reticenţi la noile soluţii, ci devenim mai flexibili.
Sursa: Daily Mail