Câte ore pe zi se uită românii la televizor?
Românii se uită aproape şase ore la TV în fiecare zi şi văd 17.000 de spoturi publicitare, în medie, zilnic, a declarat Alexandra Iavorschi, Associate Managing Director, Starcom.
Alexandra Iavorschi a spus că, „la nivel de share, TV-ul rămâne rege”. „E undeva la 60% din bugetul de media din România”, a spus Iavorschi.
Ea a mai spus că România este pe primele locuri în lume în privinţa numărului de ore petrecute în faţa televizorului. „Românii se uită aproape 6 ore la televizor în fiecare zi”, a spus Alexandra Iavorschi, precizând totodată că România este şi una dintre cele mai dezvoltate pieţe de televiziune din Europa.
De asemenea, potrivit Alexandrei Iavorschi, un număr de 17.000 de spoturi sunt difuzate, în medie, în fiecare zi la televizor. „În 2013, dacă adunăm toate minutele de publicitate pe toate canalele monitorizate, numărul este de 6,5 milioane de minute de publicitate pe toate canalele”, a spus Alexandra Iavorschi.
Ea a mai spus că „TV-ul este în continuare rege şi o să fie rege în continuare”, în ciuda faptului că bugetele de publicitate s-au redus. „Deşi s-au redus bugetele, nu s-a închis nicio televiziune. Televiziunea este în continuare un business”, a adăugat Alexandra Iavorschi.
În ceea ce priveşte conceptul de „second screen”, Alexandra Iavorschi a prezentat câteva informaţii recente furnizate de Google, care a făcut un barometru şi pentru România.
Astfel, potrivit acestui studiu, aproximativ 50% dintre respondenţi au declarat că intră pe internet în timp ce se uită la TV, a spus Iavorschi.
Însă Alexandra Iavorschi a precizat că trebuie avută în vedere distincţia între multiscreening şi multitasking, concepte uneori confundate.
A doua chestiune importantă, în opinia Alexandrei Iavorschi, este aceea că ceea ce se vede la nivel de multiscreen are legătură cu pasiunea.
„Pasiunea este exercitată de show-urile mari, precum «Românii au talent» şi «X Factor»”, a spus Iavorschi, precizând că s-a constatat că, în ziua de difuzare a unei anumite emisiuni de tipul acesta, căutările pe internet despre program „cresc exponenţial”.
De asemenea, Alexandra Iavorschi a vorbit despre conceptul de „sponsorship”. „Cred foarte mult în asta. Mi se pare că este cea mai evidentă dezvoltare într-un viitor scurt şi mediu. Există o creştere a ponderii acestei prezenţe de brand în afara timpului de publicitate”, a explicat ea.
Sursa: Mediafax