Bomboana-deodorant. Invenţia unui cofetar bulgar asigură un miros corporal plăcut
Ventsislav Peychev spune că invenţia sa, pe care a denumit-o „Deo Perfume Candy”, ar neutraliza mirosurile corporale, pe care le-ar înlocui cu un delicat parfum de trandafiri pentru durate de timp care ar putea să ajungă până la şase ore, în funcţie de greutatea corporală a consumatorului şi de numărul de bomboane mâncate de acesta.
Cofetarul bulgar s-a inspirat din cercetările oamenilor de ştiinţă japonezi care au demonstrat că geraniolul, unul dintre compuşii din uleiul de trandafir, are capacitatea de a nu fi descompus prin digestie şi poate fi secretat direct prin piele.
Geraniolul are acelaşi efect ca şi usturoiul, cu deosebirea că mirosul pe care îl oferă pielii este unul plăcut.
Ideea nu este nouă, însă compania Alpi este singura care a exploatat-o, după stoparea producţiei pentru un brand japonez de gumă de mestecat bazat pe acelaşi principiu, dar care nu a avut niciodată prea mult succes.
Micuţa fabrică de bomboane-deodorant din Asenovgrad, un oraş din sudul Bulgariei, a început să producă în 2011 primele bomboane parfumate cu ulei de trandafir, o esenţă pe care Bulgaria o produce în cantităţi foarte mari.
Compania, care de atunci şi-a multiplicat producţia în mai multe sortimente, precum jeleuri şi bomboane fără zahăr, doreşte de acum să se impună şi la export, a precizat Ventsislav Peychev. O bomboană parfumată cu ulei esenţial de lavandă a fost produsă cu scopul de a atrage clientela masculină.
O jurnalistă de la AFP a mâncat mai multe bomboane produse de compania bulgară. Ea spune că rezultatul a constat într-un miros agreabil, fără să determine totuşi cu certitudine dacă acesta emana din pielea sau din respiraţia ei.
Capacitatea de a detecta mirosurile secretate de piele „depinde de concentraţia acestor mirosuri şi de prezenţa altor mirosuri, precum cel de transpiraţie, de exemplu”, a explicat Tim Jacobs, profesor de biotehnologie la Universitatea Cardiff din Ţara Galilor.
Bomboanele „Deo Perfume Candy” au fost premiate Salonul de invenţii de la Geneva din 2011, apoi la Ziua mondială a alimentaţiei, pe 16 octombrie, la Paris.
Produsul se pregăteşte să fie lansat în curând şi pe piaţa franceză, după ce a fost deja distribuit în Statele Unite şi în alte câteva ţări europene.
Sursa: Mediafax