Pe măsură ce se intensifică preocupările legate de calitatea aerului din oraşe, specialiştii europeni au început să vadă emisiile motoarelor diesel drept următoarea ţintă a reglementărilor în domeniu.
Introducerea standardele Euro 6 privind emisiile – mai stricte şi care obligă producătorii să ca, de la 1 ianuarie 2015, să fabrice numai maşini cu motoare ce respectă norma Euro 6 privind poluarea – a stimulat lansarea unor modele noi de maşini mai „curate”.
Dar va dura mult până când aceste maşini vor înlocui vechile modele mai poluante.
Între timp, dovezile privind impactul nociv al emisiilor diesel asupra mediului şi sănătăţii umane se tot adună, sporind îngrijorările, ceea ce ar putea aduce după sine adoptarea unor reglementări încă şi mai drastice.
Anul acesta Organizaţia Mondială a Sănătăţii a publicat un raport în care numărul estimat al persoanelor decedate anual ca urmare a expunerii la poluarea atmosferică era dublu faţă de estimarea anterioară. Modificarea a fost făcută în urma reevaluării efectelor unor poluanţi precum oxizii de azot şi particulele în suspensie.
Comisia Europeană a propus ca până în anul 2050, să se ajungă la interzicerea accesului maşinilor dotate cu motoare cu combustie internă în centrul oraşelor, iar până în 2030, jumătate dintre maşinile care circulă pe drumurile europene să fie vehicule cu zero emisii.
De altfel, şi în SUA se preconizează introducerea unor restricţii mai drastice în ceea ce priveşte emisiile diesel.
Aceste măsuri îi vor afecta nu numai pe proprietarii de maşini personale, ci şi pe operatorii flotelor de autovehicule. Analiştii de specialitate se aşteaptă ca operatorii ce deţin vehicule diesel comerciale să integreze mai multe maşini hibride sau electrice în flotele lor sau să utilizeze telemetria pentru a îmbunătăţi eficienţa vehiculelor, restricţionând viteza şi planificând mai eficient rutele.
Sursa: Green Car Reports