Home » D:News » Directorul NASA crede că singura şansă pentru salvarea speciei umane este colonizarea planetei Marte

Publicat: 14.10.2014
Directorul NASA, Charles Bolden, a declarat că stabilirea unor colonii pe Marte este un proiect esenţial pentru supravieţuirea speciei umane.

Bolden a făcut această declaraţie în cadrul conferinţei The Strategic Choices for Space, organizată la Londra. Aici, şeful NASA a discutat şi despre alte subiecte, inclusiv despre schimbările climaterice.

Potrivit lui Bolden, explorarea Planetei Roşii este esenţială, pentru că este singura planetă din sistemul nostru solar, în afară de Terra, unde este posibil să fi existat cândva viaţă.

El este convins că oamenii pot trăi pe Marte, iar acestă colonizarea va fi cheia conservării speciei noastre, iar „strănepoatele şi stră-strănepoatele mele trebuie să aibă posibilitatea a merge acolo”, precizează Bolden.

Directorul NASA se teme că dacă misiunile planificate acum pentru colonizarea planetei Marte vor fi anulate, ele vor fi reluate abia peste mai multe generaţii.

El recunoaşte că aceste misiuni sunt foarte dificile, dar nu imposibile, aşa cum nici aselenizarea nu a fost imposibilă, deşi mulţi s-au îndoit de acel proiect.

De asemenea, Bolden nu este de acord cu misiunile care prevăd stabilirea unei colonii pe Marte, dar fără posibilitatea ca oamenii de acolo să poată reveni pe Pământ.

Totodată, planeta Marte ne arată cum va fi viitorul Terrei, pentru că şi planeta vecină a fost cândva propice formelor de viaţă, spune Bolden.