Eticheta inventată de Solveiga Pakstaite de la Universitatea Brunel este bio-reactivă şi este pe bază de galatină.
Eticheta Bump Mark îşi schimbă textura pe măsură de produsul din interior se apropie de data expirării. La început eticheta este fină, iar pe măsură ce produsul începe să se altereze ea devine mai aspră.
Gelatina este o proteină care se degradează în anumite condiţii de mediu, asemeni alimentelor.
Eticheta specială poate fi aplicată pe diferite produse, cum ar fi carnea sau laptele. Deocamdată eticheta poate funcţiona doar 2 săptămâni, dar dacă va fi folosită o doză mai mare de gelatină, ea poate fi eficientă mult mai mult timp, crede Pakstaite.
Tânăra a intrat în finala concusrrului internaţional James Dyson cu această inveţie şi va primi un premiu de 2.000 de lire sterline pentru proiect.
Ideea ar fi foarte utilă persoanelor nevăzătoare sau în cazul produselor încă valabile, dar care s-au stricat din cauză că nu au fost depozitate corespunzător.
Sursa: International Business Times