Home » D:News » Detaliul inedit din acest chihlimbar, vechi de peste 40 de milioane de ani. Cercetătorii observă foarte rar aşa ceva

09.12.2014
O furnică şi o căpuşă - un parazit care se ataşase de capul ei - au fost prinse într-o picătură de răşină acum aproximativ 45 de milioane de ani. Acesta este cel mai vechi chihlimbar care atestă un asemenea tip de parazitare.

Fosila se alătură altor exemplare de chihlimbare care au imortalizat scene de acum zeci sau sute de milioane de ani: un păianjen atacând o viespe sau o muscă.

Căpuşa are doar 0,7 mm lungime şi era bine fixată pe capul victimei sale, comportament similar unei specii actuale, din genul Varroa, care sunt considerate responsabile de scăderea bruscă a numărului de colonii de albine, spune Jason Dunlop, de la Leibniz Institute for Evolution and Biodiversity Science din Berlin.

Parazitul din acest chihlimbar face parte din genul Myrmozercon, care include multe specii care există şi în prezent.

Din păcate, o bulă de aer care a fost prinsă în răşină face mai dificlă identificarea speciilor în acest caz.

Căpuşele sunt arahnide, asemeni păianjenilor şi scorpionilor.

Sursa: io9