Cât de des fac românii cumpărături online? Rezultatele unui studiu
Deopotrivă bărbaţi şi femei, 26% dintre respondenţi fac cumpărături online odată la trei luni. Majoritatea acestora au vârste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie şi statut social ridicat.
La rândul lor, 21% dintre români cumpără online odată la şase luni. Atât femei, cât şi bărbaţi, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumpărături online.
Cumpărăturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre români. Pentru această categorie se constată o diferenţă în funcţie de gen, bărbaţii fiind cu 4% mai mulţi decât femeile. Majoritatea celor care cumpără lunar produse online au vârste cuprinse între 30-39 de ani şi un nivel ridicat de educaţie şi statut social.
Dintre cei care au făcut cumpărături online cel puţin odată la trei luni, peste jumătate au achiziţionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte (45%), parfumuri şi produse cosmetice (39%), cărţi sau CD-uri (27%), jucării sau jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinţei (8%) şi produse alimentare (7%).
Electronicele şi electrocasnicele sunt preferate îndeosebi de bărbaţii cu vârste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie mediu şi scăzut. Îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt cumpărate online cu preponderenţă de către femei cu vârste cuprinse între 18-29 de ani şi cu un nivel înalt de educaţie. Parfumurile şi produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeaşi categorie de public, dar şi din categoria de vâstă 40-60 de ani.
Se constată, de asemenea, că CD-urile şi cărţile sunt cumpărate cu precădere de persoanele cu nivel înalt de educaţie şi statut social, atât bărbaţi, cât şi femei, cu vârste cuprinse între 40-60 de ani.
„Pentru jucării sau jocuri pentru copii, se remarcă în mod semnificatriv categoria de vârstă 30-39 de ani, neînregistrându-se însă diferenţe de gen ori la nivel de educaţie şi statut social. Produsele alimentare şi cele pentru îngrijirea locuinţei sunt achiziţionate online cu predilecţie de persoanele cu un statut social scăzut”, a declarat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare şi Consultanţă.
Volumul eşantionului pe care s-a făcut studiul a fost de 1.261 de persoane, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare şi Consultanţă.
Specializată în domeniul cercetării de piaţă, al sondajelor de opinie şi al consultanţei în marketing, Exact Cercetare şi Consultanţă, este parte a BBDO Group.
Sursa: Mediafax