„Tendinţa de schimbare a comportamentului în ceea ce priveşte grija faţă de sănătate este întărită şi de diminuarea semnificativă a numărului de persoane care nu merg în general la medic. Astfel, dacă în 2011 procentul celor care nu mergeau la medic era de 35%, în 2014 acest procent a ajuns la 9%„, potrivit unui studiu realizat de GfK pentru compania de servicii medicale private MedLife.
Studiul arată că 21% din populaţie utilizează mai degrabă serviciile medicale private, în creştere cu cinci puncte faţă de 2011, această preferinţă fiind mai frecventă în rândul tinerilor cu vârste între 25 şi 34 de ani, care au studii medii sau superioare.
Cel mai important factor în alegerea furnizorului rămâne în continuare calitatea actului medical, cu o pondere de 58% la nivelul întregii populaţii şi de 68% în rândul celor care utilizează serviciile medicale private.
Potrivit sursei citate, cele mai utilizate servicii medicale în clinicile private sunt cele stomatologice, ginecologice, medicină internă şi medicina muncii, cu un procent semnificativ mai mare al celor care preferă serviciile de ginecologie la privat (23%) decât la stat (10%).
La capitolul notorietatea operatorilor de servicii medicale private, studiul relevă că MedLife este cel mai cunoscut furnizor la nivel naţional, urmat de Regina Maria şi Medcenter.
În ceea ce priveşte atitudinea faţă de distribuţia fondurilor de sănătate, 58% din populaţia urbană este de acord ca fondurile de sănătate de la stat să fie direcţionate unitar şi către furnizorii privaţi de servicii medicale şi spitalele private, atitudine care se manifestă mai puternic în rândul locuitorilor regiunii Banat-Crişana-Maramureş.
Studiul mai arată că cei care utilizează servicii medicale private sunt influenţaţi în mai mare măsură de recomandările prietenilor (56%) şi de informaţiile de pe Internet (27%) atunci când optează pentru o unitate medicală. Spre comparaţie, pentru utilizatorii serviciilor de sănătate de stat, medicul de familie are cea mai mare influenţă în alegerea furnizorului (73%), urmat de recomandările cunoscuţilor (37%).
Studiul GfK realizat la cererea MedLife a fost derulat în luna iulie 2014, la nivel naţional, pe un eşantion reprezentativ de 544 de respondenţi din mediul urban, cu vârste peste 18 ani.
MedLife activează pe piaţa din România din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piaţa locală.
Sursa: Mediafax