Copilul vostru învaţă mai greu şi prea încet? Iată de ce acesta trebuie să fie un motiv de bucurie
Robert Bjork, de la Universitatea California, a realizat o serie de experimente care schimbă modul în care psihologii privesc procesul de învăţare.
În cadrul acestor experimente, Bjork a observat că oamenii care învaţă foarte repede ceva învaţă de fapt superficial, deci vor uita mult mai repede informaţiile.
În plus, ei vor face mult mai greu legături între noua informaţie şi ceea ce ştiu deja, deci noile date nu vor fi corect integrate, neputând fi folosite pentru rezolvarea altor probleme.
Prin comparaţie, cei care învaţă mai greu vor asimila mai profund informaţia, chiar dacă apoi le va fi mai greu s-o reproducă.
Şi alte studii susţin această teorie. Totodată, cercetările au arătat că dacă în timpul procesului de învăţare oamenii sunt distraşi prin diferite metode, ei vor fi mai atenţi şi vor putea vedea noua informaţie într-un context mai larg.
Un exemplu banal în acest sens este drumul spre serviciu, care poate fi blocat de o stradă aflată în reparaţii, fapt care îi obligă pe oameni să caute rute alternative.
În concluzie, atunci când învăţăm mai greu vom învăţa mai bine, iar o soluţie prin care poate fi favorizat acest mod de memorare este programarea cursurilor la intervale mai mari de timp.
Sursa: Science of Us