Viitorul slujbelor: companiile vor cere acces la conturile personale ale angajaţilor pentru a-i înţelege mai bine
Generaţia mai tânără este mult mai deschisă în privinţa accesului angajatorilor la datele lor personale, iar monitorizarea acestor informaţii va deveni din ce în ce folosită de companii în următorii 10 ani, după intrarea pe piaţa muncii a Generaţiei Y (persoanele născute între anii 1980 şi 2000, cu aproximaţie), întrucât va cumula până în anul 2020 jumătate din forţa de muncă globală, se arată într-un comunicat al PwC România.
Raportul „The future of work: A journey to 2022” a fost realizat de PwC pe baza unui sondaj efectuat în rândul a 10.000 de angajaţi din China, India, Germania, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii, la care au participat şi 500 de specialişti în resurse umane la nivel global.
Angajatorii ar putea utiliza astfel tipul de date personale folosite de retaileri şi companiile de publicitate pentru a personaliza ofertele de vânzare.
„Acest tip de analiză de date ar putea include şi monitorizarea în timp real a sănătăţii angajaţilor, cu sfaturi proactive privind menţinerea şi îmbunătăţirea sănătăţii pentru a reduce zilele de concediu medical”, a declarat în comunicat Horaţiu Cocheci, liderul echipei de Servicii de Consultanţă pentru Resurse Umane, PwC România.
Piaţa muncii va fi transformată în următorii 5-10 ani în special de tehnologia informaţiei, peste jumătate (58%) dintre specialiştii în resurse umane chestionaţi afirmând că se pregătesc pentru această schimbare, în timp ce un sfert spun că sunt deja pregătiţi.
Peste 60% dintre angajaţi cred că tehnologia avansată contribuie la îmbunătăţirea perspectivelor de angajare, însă un sfert sunt îngrijoraţi de faptul că automatizarea le pune locul de muncă în pericol.
Studiul arată că 59% dintre respondenţii salariaţi sunt pregătiţi să fie disponibili pentru muncă în orice moment prin intermediul tehnologiei informaţiei, putând fi contactaţi oricând, în schimbul unui loc de muncă sigur, iar procentajul creşte la 64% în cazul Generaţiei Y.
„Managerii vor trebui să dezvolte o cultură organizaţională în care tehnologia să funcţioneze în avantajul tuturor angajaţilor. Acest lucru nu înseamnă crearea de orare în care sistemele să fie oprite, ci dezvoltarea unei culturi organizaţionale în cadrul căreia oamenii să poate folosi tehnologia pentru a-şi îmbunătăţii viaţa, dar şi să aibă control asupra timpului în care îşi doresc acest lucru”, a mai spus Cocheci.