Rolul emoţiilor încercate la locul de muncă a fost explorat recent de dr. Dirk Lindebaum şi prof. Peter Jordan, care au ajuns la concluzia că ar trebui reconsiderată ideea că atmosfera plăcută de la locul de muncă are invariabil efecte pozitive, iar atmosfera dezagreabilă – efecte negative.
Această idee, spun ei, omite un aspect: acela că trebuie luate în considerare diferenţele legate de context, care afectează rezultatele.
De exemplu, furia nu duce mereu la urmări negative şi poate fi folosită în mod pozitiv, pentru a lua atitudine împotriva unor nedreptăţi. În asemenea cazuri, furia poate preveni repetarea unor asemenea nedreptăţi în viitor.
De asemenea, o atmosferă constant pozitivă la locul de muncă nu duce mereu la amplificarea stării de bine şi la creşterea productivităţii, căci îi poate face pe oameni să se complacă în această stare şi să devină superficiali.
În cadrul echipei, şi situaţiile negative pot avea efecte bune; ele înseamnă mai puţină concordanţă în gândire şi deci mai multe discuţii între salariaţi, ceea ce poate mări eficienţa echipei.
Concluziile studiului contribuie la o mai bună înţelegere a modului în care dinamica pozitivă sau negativă a grupului afectează mediul de lucru şi îşi găsesc aplicaţii practice în gestionarea relaţiilor între angajaţi.
Sursa: Science Daily