Copiilor testaţi li s-a cerut, la 4 ani, să deseneze un copil, iar desenele au primit scoruri între 0 şi 12, în funcţie de prezenţa unor elemente precum capul, nasul, urechile, părul, corpul, braţele. Nu s-a ţinut seama de proporţii, dar copii au primit puncte în plus dacă un repreezentat şi haine în desenele lor. Copiii au fost, de asemenea, testaţi pentru determinarea inteligenţei verbale şi non-verbale, la 4 ani şi apoi la 14 ani.
Copiii care dădeau dovadă de pricepere la desen la 4 ani avea o probabilitate sporită de a obţine scoruri mai mari la testele de inteligenţă, zece ani mai târziu.
Studiul a fost realizat pe 7.750 de perechi de gemeni, identici şi non-identici, şi a arătat că talentul artistic are o componentă genetică puternică. Era mult mai probabil ca gemenii identici să facă desene de calitate similară, comparativ cu gemenii non-identici.
Capacitatea de a reprezenta silueta umană este specifică omului şi este un indicator al capacităţilor cognitive, spune dr. Rosalind Arden, din cadrul Institutului de Psihiatrie de la King’s College London.
Totuşi, spune ea, nu e cazul ca părinţii să devină stresaţi, gândindu-se că, dacă odrasla lor desenează groaznic, nu va reuşi în viaţă. Sunt implicaţi nenumăraţi factori, genetici şi legaţi de educaţie, care pot influneţa inteligenţa unei persoane, mai târziu în viaţă.
„Inteligenţa nu este determinată de priceperea la desen. Descoperirile noastre arată că există o corelaţie, dar una de nivel moderat.”
Sursa: Mail Online