Home » D:News » Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini
Publicat: 03.07.2014
Ingineri ai centrului de cercetare şi dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judeţul Cluj, lucrează la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de percepţie 3D, cu ajutorul căreia vor putea fi detectate obstacolele din trafic şi care va fi folosită în conducerea autonomă.

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, susţine, într-un comunicat de presă, că o conducere autonomă a unui autovehicul „poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări, astfel, în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele”.

„Traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat. Conducerea autonomă a unei maşini poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări astfel în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele. În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce şi consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch şi care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepţie 3D, fiind deja create condiţiile pentru producţia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepţie de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi şi software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel, la paşii semnificativi făcuţi în direcţia conducerii autonome”, arată Denner.

Potrivit acestuia, pe lângă funcţionalităţile specifice unei camere mono, de exemplu detecţia şi menţinerea benzii de mers, recunoaşterea semnelor de circulaţie, „folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic şi, în acelaşi timp, se pot determina topografia suprafeţei drumului şi singularităţile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului”.

Volkmar Denner adaugă că, prin conducerea autonomă, se pot salva 1,2 milioane de vieţi, cât este numărul deceselor în accidente rutiere înregistrat în fiecare an, ceea ce „reprezintă o importantă sursă motivaţională”.

În Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de şoferi. Prin urmare, o asistenţă completă în situaţiile critice, precum şi în situaţiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranţa pe şosele„, susţine preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch.

În opinia acestuia, până în anul 2020, cel târziu, „tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanţă”.

„În deceniul care va urma, ne aşteptăm să vedem maşini conduse complet cu pilot automat”, conchide Denner.

Fabrica Bosch din comuna Jucu, care include şi centrul de cercetare şi dezvoltare, a fost inagurată în 9 mai. Bosch a investit în fabrica de la Jucu peste 70 de milioane de euro, iar până la sfârşitul anului va angaja în jur de 750 de persoane.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?
Orașul din România în care va fi construită o fabrică de baterii de 50 de milioane de euro
Orașul din România în care va fi construită o fabrică de baterii de 50 de milioane de euro
Misiunea spațială Hera a primit un asistent AI „prietenos”
Misiunea spațială Hera a primit un asistent AI „prietenos”
Într-o biserică din Elveția, holograma lui Iisus oferă sfaturi credincioșilor
Într-o biserică din Elveția, holograma lui Iisus oferă sfaturi credincioșilor
Rebecca Lee Crumpler, prima femeie de culoare medic. „Cu siguranță, dacă femeile nu pun întrebări medicilor, nu li se vor da răspunsuri”
Rebecca Lee Crumpler, prima femeie de culoare medic. „Cu siguranță, dacă femeile nu pun întrebări medicilor, nu li ...
România în Al Doilea Război Balcanic. „Am avut norocul să dăm peste bulgari istoviți, altfel înregistram Turtucaia deja în 1913”
România în Al Doilea Război Balcanic. „Am avut norocul să dăm peste bulgari istoviți, altfel înregistram Turtucaia ...
O nouă teorie a dezvăluit forma fotonilor
O nouă teorie a dezvăluit forma fotonilor
S-a descoperit că astronauții procesează sarcinile mai lent în spațiu
S-a descoperit că astronauții procesează sarcinile mai lent în spațiu
Pământul se încălzește în cel mai rapid ritm din istoria măsurătorilor
Pământul se încălzește în cel mai rapid ritm din istoria măsurătorilor
Holera, „mirosul morții” și Nicolae Iorga
Holera, „mirosul morții” și Nicolae Iorga
Hattie McDaniel, prima persoană de culoare recompensată cu Oscar. „Am făcut ce am putut. Restul…am lăsat în voia Domnului”
Hattie McDaniel, prima persoană de culoare recompensată cu Oscar. „Am făcut ce am putut. Restul…am lăsat în voia ...
Putem preveni ridurile dacă injectăm botox de la 20 de ani?
Putem preveni ridurile dacă injectăm botox de la 20 de ani?
Descoperire majoră în lupta cu obezitatea! De ce revin kilogramele după slăbit?
Descoperire majoră în lupta cu obezitatea! De ce revin kilogramele după slăbit?
Conexiunile sociale ne schimbă microbiomul, sugerează un studiu
Conexiunile sociale ne schimbă microbiomul, sugerează un studiu
Ce este „paradoxul coastei”?
Ce este „paradoxul coastei”?
Galaxiile UFO, ciudățeniile cosmice pe care astronomii le pot vedea abia acum, cu ajutorul Telescopului Webb
Galaxiile UFO, ciudățeniile cosmice pe care astronomii le pot vedea abia acum, cu ajutorul Telescopului Webb
Canada autorizează testarea cipurilor cerebrale de la Neuralink
Canada autorizează testarea cipurilor cerebrale de la Neuralink