Termenii financiari ai tranzacţiei nu au fost făcuţi publici, dar presa americană de specialitate a avansat o sumă aproximativă de 15 milioane de dolari.
Songza este o aplicaţie care propune şi difuzează gratuit muzică online. Comparativ cu alte servicii de profil, Songza are un număr mic de utilizatori – 5,5 milioane, faţă de 70 de milioane pentru radioul online Pandora Media, 40 de milioane pentru Spotify şi 40 de milioane pentru iTunes Radio al Apple.
Potrivit specialiştilor în domeniu, Google nu a fost interesat nici de catalogul, nici de utilizatorii Songza, ci de serviciul său de „tratare” a conţinuturilor, respectiv capacitatea sa de a propune internauţilor cântece în funcţie de dispoziţia şi activităţile acestora, dată, condiţii meteorologice, ambient.
Astfel, Songza poate recomanda muzică în funcţie de activitatea desemnată: sport, recapitularea cursurilor pentru şcoală, gătit etc.
Aceste opţiuni nu există în serviciul Google Play Music.
Concurenţii platformei Songza propun, pe de altă parte, liste de cântece bazate pe aprecierile utilizatorilor.
Surse: Mediafax, Google Plus, Songza