Five Labs urmăreşte anumite cuvinte cheie folosite în statusurile de pe Facebook şi în funcţie de acestea stabileşte trăsăturile de personalitate.
Apoi, personalitatea utilizatorului poate fi comparată cu a prietenilor săi sau chiar cu a unor vedete, pentru a vedea dacă aceste persoane au ceva în comun.
Acest instrument de analiză arată modul în care reţelele sociale pot oferi informaţii importante despre utilizatorii lor.
Five Labs foloseşte o metodă inventată de Hansen Andrew Schwartz, cercetător la Universitatea Pennsylvania.
Sistemul se bazează pe teoria modernă din psihologie, potrivit căreia există 5 trăsături esenţiale ale personalităţii: extrovertirea, deschiderea, neuroticismul (anxietatea, vulnerabilitatea la stres), conştiinciozitatea şi agreabilitatea.
Spre deosebire de alte tehnici similare de analiză a conţinutului, Five Labs nu păstrează datele, acestea sunt şterse imediat ce au fost văzute de utilizator.
Pe lângă amuzamentul pe care îl oferă, acest instrument le va arăta utilizatorilor cum sunt ei percepuţi de alţii în funcţie de ce scriu pe Facebook şi cum ar putea fi folosite aceste informaţii.
Sursa: Daily Mail