Noua hartă cuprinde o zonă de 2.000 de kilometri pe 1.400 de kilometri a fundului Oceanului Indian, unde autorităţile cred că s-a prăbuşit zborul MH370, pe 8 martie.
Imaginea a fost publicată în revista Eos şi experţii cred că poate ajuta autorităţile să-şi dea seama mai bine ce fel de submarine trebuie să folosească pentru a localiza epava.
Harta a fost realizată ţinându-se cont de locul unde au fost detectate semnalele acustice emise de cutia neagră a avionului, semnale care au fost recepţionate de două vapoare aflate în apropiere.
În această regiune se află cel mai adânc loc din zonă, Wallaby-Zenith Fracture Zone, care are peste 7.880 de metri adâncime, unde ar încăpea 20 de clădiri Empire State puse una peste alta. Tot aici sunt şi munţi submarini, care se ridică la peste 5.000 de metri faţă de fundul oceanului.
Harta este făcută de Walter Smith şi Karen Marks, de la National Oceanic and Atmospheric Administration’s Laboratory for Satellite Altimetry din cadrul Colegiului Park, Maryland.
Cei doi experţi au folosit şi date publice, obţinute cu ajutorul sateliţilor. Eforturile care se fac acum pentru localizarea epavei avionului vor ajuta şi la cartografierea fundului oceanului, o zonă foarte puţin cunoscută şi greu de cercetat.
Avionul Boeing 777 al companiei aeriene Malaysia Airlines, cu 239 de pasageri la bord, a dispărut în noaptea de 8 martie, în timpul unui zbor de la Kuala Lumpur spre Beijing, între Malaysia şi Vietnam.
Deocamdată nimeni nu ştie exact ce s-a întâmplat cu avionul, fiind mediatizate mai multe teorii, printre care deturnarea avionului sau o explozie care ar fi avut loc la bord.
Sursa: Science Daily