Facebook are în prezent 1,28 miliarde de utilizatori şi toţi vor fi informaţi în curând ce opţiuni au pentru a păstra confidenţialitatea unor date personale sau mesaje.
Mulţi utilizatori nu ştiu, de exemplu, că pot seta foarte simplu publicarea pozelor şi a statusurilor doar pentru anumiţi prieteni. Unii dintre ei fac publice toate postările, fără să-şi dea seama de acest lucru.
De aceea, noii utilizatori ai reţelei vor avea setate din start toate postările doar pentru prietenii lor, nu pentru public, cum era până acum.
În plus, toţi utilizatorii, vechi sau noi, vor fi informaţi că dacă îşi vor programa mesajele să apară „public” atunci oricine le va putea vedea online, nu doar prietenii. Este vorba de o verificare de confidenţialitate pe care Facebook o va face în curând.
Este pentru prima dată în cei 10 ani de istorie a reţelei sociale când Facebook pune accent pe confidenţialitate. Până acum, utilizatorii erau încurajaţi să facă publice toate informaţiile, iar acest lucru era util în special pentru a atrage firmele de publicitate.
Mark Zuckerberg a observat însă succesul unor servicii şi aplicaţii care pun accent pe confidenţialitate, cum sunt Secret, Whisper sau WhatsApp, care sunt folosite mai ales de utilizatorii tineri.
Conducerea Facebook a anunţat că de acum fiecare utilizator va fi informat despre opţiunile pe care le are când vrea să publice.
În momentul postării, el va vedea pe ecran un cartonaş albastru cu un dinozaur, care îi va transmite mesajul „Vrem doar să te asiguri că distribui doar pentru persoanele potrivite”.
Apoi, serviciul îi va prezenta care sunt setările de confidenţialitate pentru postări şi pentru datele din profil. Această verificare şi informare de confidenţialitate va fi făcută periodic, pentru toţi utilizatorii.
Sursa: New York Times