Fără epava aeronavei este imposibil să aflăm adevăratul motiv pentru care turnul de control a pierdut legătura cu piloţii, iar avionul a dispărut de pe ecranele radar.
Anchetatorii ştiu doar că înainte de dispariţia avionului, pilotul a executat un viraj brusc la stânga şi a coborât aeronava aproape 4.000 de metri.
Acest comportament este considerat suspicios de câtre unii specialişti, care bănuiesc că pilotul a încercat poate să deturneze cursa.
Pilotul Dave Funck spune însă că dimpotriva, reacţia căpitanului a fost una firească. Orice pilot care are o situaţie de urgenţă undeva deasupra oceanului trebuie să întoarcă avionul spre cel mai apropiat aeroport şi să înceapă coborârea.
Dave crede că de vină a fost o problemă electro-mecanică. Astfel, dacă ar fi avut loc un incendiu în zona centrală dintre scaunele piloţilor, unde se află toate dispozitivele de comunicaţie, atunci se explică şi reacţia căpitanului şi pierderea legăturii cu turnul de control. Singurul caz în care piloţii nu au mai putut cere ajutor este incendiul în carlingă.
Funck bănuieşte că echipajul nu a mai avut timp să-şi pună măştile de oxigen, iar fumul emanat de incendiu i-a făcut să-şi piardă cunoştinţa.
Astfel, avionul a zburat în continuare, pe pilot automat, până când a rămas fără combustibil.
Ce putea provoca incendiul din carlingă? Dave bănuieşte o defecţiune apărută la fire sau poate un şoarece care a ros izolaţia, dar, în lipsa epavei, totul este o simplă speculaţie.
Avionul Boeing 777, cu 239 de persoane la bord, a dispărut pe data de 8 martie, undeva între estul Malaysiei şi Vietnam, în timpul unui zbor de la Kuala Lumpur la Beijing.
Sursa: Real Clear Science