Jennifer Aaker, de la Universitatea Stanford, autoarea cercetării, spune că oamenii caută fericirea, dar nu ştiu ce ar trebui să facă pentru a obţine asta.
O soluţie este înlocuirea unor idei abstracte (să-l fac pe prietenul meu fericit) cu planuri concrete (să-l fac pe prietenul meu să zâmbească). Acestea au şanse mai mari să se împlinească.
În cadrul cercetării, mai multe persoane care au donat măduvă au declarat că au fost mai fericite când li s-a spus că prin gestul lor vor ajuta un bolnav să gasescă donatorul compatibil (obiectiv concret) decât atunci când au fost anunţaţi că oferă mai multe speranţă bolnavilor (obiectiv abstract).
Căutarea fericirii fără un scop definit are efectul opus, ducând la nefericire, dezamăgire şi extenuare, spun cercetătorii. Cei care vor să ajute pe cineva, dar au în minte idei abstracte şi aşteptări nerealiste vor avea de suferit.
Descoperirea cercetătorilor este foarte utilă şi pentru mediul de afaceri. O companie care îşi promovează un produs poate învăţa care este cea mai eficientă metodă.
De exemplu, cei care anunţă că pentru orice produs vândut vor dona un alt produs identic unor oameni nevoiaşi vor avea mai mare succes.
Actele prosociale, adică oferirea ajutorului, aduc bucurie beneficiarilor, dar şi celor care fac aceste gesturi, spun specialiştii.
Sursa: Daily Mail