Ce riscă adolescenţii care ascultă muzică rap. Descoperirea neaşteptată a cercetătorilor
Adolescenţii care ascultă piese muzicale, în general, care fac referiri la anumite branduri de băuturi alcoolice sunt mai predispuşi la consumul excesiv de alcool (binge drinking).
Analizând versurile din multe piese rap şi pop contemporane, autorii studiului au constatat că adolescenţii din zilele noastre aud, în fiecare zi, numele a cel puţin opt branduri de produse alcoolice.
Tinerii, dorind să imite comportamentul artiştilor lor preferaţi, vor să cumpere aceleaşi băuturi ca rapperii a căror muzică o ascultă şi ajung astfel să renunţe la băuturile carbogazoase şi să bea şampanie, whisky, votcă şi tequila.
Atunci când numele şampaniei „Armand de Brignac” a apărut în videoclipul piesei „Show Me What You Got” lansată de Jaz-Z în 2006, acesta a devenit un brand la mare căutare. În videoclipul său, Jay-Z, un băutor de şampanie Cristal, este văzut în timp ce refuză o sticlă cu şampania sa preferată, înainte de a accepta o sticlă cu şampania de lux Armard de Brignac.
Numele aceleiaşi şampanii a apărut şi în versurile piesei „Drunk in Love”, lansată în 2013 de soţia rapperului, cântăreaţa Beyonce.
Brandul de cognac Hennessy a apărut în numeroase cântece rap, iar rapperul 50 Cent le-a comunicat fanilor săi din lumea întreagă în versurile hitului său „In Da Club” din 2003 faptul că Bacardi este băutura obligatorie la orice petrecere aniversară.
Numărul de referiri la alcool din piesele rap a crescut de peste patru ori după apariţia stilului hip-hop la sfârşitul anilor ’70.
Studiul a arătat că 59% dintre americanii cu vârste cuprinse între 15 şi 23 de ani au consumat cel puţin o dată o unitate completă de alcool – 35 centilitri de bere, 15 centilitri de vin şi 4,5 centilitri de lichior.
Dintre aceştia, 18% obişnuiesc să consume alcool în exces cel puţin o dată pe lună, iar 37% s-au confruntat cu anumite probleme, precum accidentări, cauzate de alcool.
Studiul a fost coordonat de medicul Brian Primack de la Şcoala de medicină asociată Universităţii Pittsburgh.
Rezultatele studiului au fost publicate online în revista Alcoholism: Clinical and Experimental Research.
Surse: Mediafax, Daily Mail