Misterul zborului MH370: O navă chineză de patrulare a făcut o descoperire crucială! „Am detectat un semnal”
Semnalul avea o frecvenţă de 37,5 kHz pe secundă, identică celei transmise de dispozitivele de înregistrare a zborului, a precizat China Nouă.
Detectorul de cutii negre, mobilizat de nava chineză de căutare Haixun 01, a reperat semnalul la latitudinea de aproximativ 25 de grade sud şi longitudinea de 101 grade est, a precizat agenţia.
Rămâne de văzut dacă semnalul are legătură cu avionul de tip Boeing 777 care a dispărut de pe radare în urmă cu o lună, a precizat China Nouă.
Autorităţile malaysiene apreciază că, potrivit datelor furnizate prin satelit, zborul MH370 s-a prăbuşit în Oceanul Indian, în largul coastei de vest a Australiei, după ce şi-a schimbat ruta, în cursul unui zbor de la Kuala Lumpur la Beijing.
Până în prezent nu a fost descoperit vreun element susceptibil să confirme locul unde s-ar fi prăbuşit Boeingul.
Autorităţile nu înţeleg nici cum şi nici de ce a dispărut avionul şi au avertizat că misterul nu va putea să fie îndepărtat atâta timp cât nu sunt găsite cutiile negre.
„Caracteristicile constatate corespund cutiei negre a aparatului„, a declarat fostul şef al armatei australiene, Angus Houston, însărcinat cu coordonarea căutărilor internaţionale, efectuate de opt ţări.
„Obiecte de culoare albă au fost reperate la aproximativ 90 de kilometri” distanţă de locul în care a fost detectat semnalul, a adăugat el.
„Cu toate acestea, la acest stadiu, nu se poate confirma dacă există vreo legătură între obiecte, semnalele detectate şi avionul dispărut”, a spus el.
Ministrul australian al Apărării, David Johnson, a îndemnat la prudenţă.
„Nu ar fi pentru prima oară când am detectat ceva care, în cele din urmă, s-a dovedit a fi dezamăgitor”, a declarat el pentru postul de televiziune australian ABC, adăugând că aşteaptă în prezent detalii.
„Aşteptăm elemente suplimentare înainte de a corobora” această ipoteză, a afirmat la rândul său Anish Patel, preşedintele societăţii americane Dukane Seacom, care a fabricat detectorul de cutii negre.
Acastă veste oferă, totuşi, speranţe, potrivit lui Charitha Pattiaratchi, oceanograf la Universitatea Australiei de Vest.
El a exclus posibilitatea ca frecvenţa de 37,5 kHz pe secundă să fie produsă de balene sau de o activitate seismică.
Zborul MH370 a decolat de la Kuala Lumpur către Beijing, dar a deviat, dintr-un motiv necunoscut, de la planul de zbor şi s-a îndreptat către vest, survolând Malaysia, către Strâmtoarea Malacca. În acel moment a dispărut de pe radarele civile.
Imagini captate prin satelit au reperat, săptămâna trecută, sute de obiecte care pluteau, dar cele care au fost recuperate nu proveneau de la avion.
Găsirea unor fragmente şi reconstituirea derivei acestora în funcţie de curenţi ar permite restrângerea zonei de căutare, în prezent imensă.
Avionul a dispărut pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord. Malaysia a anunţat în mod oficial pe 25 martie că Boeingul de tip 777 a „sfârşit în sudul Oceanului Indian”.
Autorităţile australiene anunţă descoperirea unor „informaţii foarte încurajatoare”
O navă aparţinând Marinei australiene care participă la căutarea zborului MH370 în Oceanul Indian a detectat noi semnale „compatibile” cu cele emise de cutiile negre ale unui avion, a anunţat luni însărcinatul cu operaţiuni, relatează AFP.
„Pot să prezint informaţii foarte încurajatoare obţinute în cursul ultimelor 24 de ore”, a declarat fostul comandant al forţelor armate australiene Angus Houston, într-o conferinţă de presă.
Sonda tractată de nava Ocean Shield „a detectat semnale compatibile cu cele emise de către cutiile negre ale avioanelor”, a adăugat el.
Sursa: Mediafax