Topul ţărilor în care oamenii zâmbesc cel mai mult în selfie-uri. Pe ce loc se află România

23 03. 2014, 00:00

Ineditul clasament a fost efectuat de ghidul digital de turism Jetpac, care a studiat peste un milion de fotografii „selfie”, postate pe platforma online Instagram.

Fiecare fotografie analizată a primit un „scor al zâmbetului” (între 0 şi 100 de puncte). Astfel, a fost stabilit un indicator al fericirii pentru ţările din care proveneau persoanele care apăreau în respectivele imagini. Acest indicator al fericirii recomandă respectivele ţări pentru a fi vizitate de turişti, potrivit dailymail.co.uk.

Topul 10 al ţărilor în care oamenii zâmbesc cel mai mult în selfie-uri este dominat de ţările din America Latină. Brazilia se află pe primul loc (cu un scor al zâmbetului de 60,8 puncte din 100 posibile), fiind urmată de Nicaragua (59,4 puncte) şi Columbia. Pe locurile al patrulea şi al cincilea s-au situat Bolivia şi Costa Rica.

Pe de altă parte, persoanele din Europa de Est zâmbesc mai mult în selfie-uri decât occidentalii, Macedonia aflându-se pe locul al 11-lea, iar Republica Moldova pe locul al 16-lea, acestea fiind urmate la mare distanţă de Luxemburg (locul 30) şi Irlanda (locul 31).

Unele ţări europene cunoscute ca destinaţii turistice prin excelenţă s-au situat în partea inferioară a clasamentului: Marea Britanie a ocupat locul 66, Franţa, locul 75, iar Spania, locul 80.

Totodată, Thailanda, cunoscută drept „Ţara Zâmbetelor”, a ocupat doar locul al 42-lea în acest clasament, la mare distanţă de ţara vecină, Laos, care s-a situat pe locul al 28-lea.

Pe ultimul loc în clasament se află Japonia (4,1 puncte din 100), care s-a situat pe locul 124, după Kuweit şi Coreea de Sud.

Aplicaţia de evaluare a zâmbetului este folosită de Jetpac pentru alegerea celor mai bune locuri pentru a fi vizitate de turişti, din oraşe din toată lumea, şi îi ajută pe oameni să găsească cele mai frecventate puncte de atracţie din locurile respective.

„Selfie” – autoportret fotografic realizat cu un telefon mobil şi publicat apoi online pe reţelele de socializare – a fost ales cuvântul anului 2013 de editorii Dicţionarelor Oxford, lucrări de referinţă ale limbii engleze.

Sursa: Mediafax