Analizând interacţiunile de pe reţelele sociale pe o perioadă de 3 ani, cercetătorii de la Universitatea California au observat că mesaje pozitive se răspândesc mult mai uşor decât cele negative.
Ei au cercetat peste un miliard de statusuri de Facebook în rândul a peste 100 de milioane de utilizatori.
Mesajele pozitive au generat alte mesaje similare din partea prietenilor. Analiza a cuprins utilizatori din cele mai populate oraşe americane, în intervalul ianuarie 2009-martie 2012.
Pentru comparaţie, au fost observate mesajele scrise de utilizatori din oraşe în care ploua şi din localităţi unde nu ploua, cunoscut fiind că vremea urâtă duce la o creştere a numărului de mesaje negative.
Fiecare mesaj pozitiv a generat 1,75 răspunsuri similare, în timp ce un mesaj negativ a dus la 1,29 de mesaje negative.
Studiul demonstrează că o persoană poate schimba starea de spirit a unui prieten online printr-un simplu mesaj, mai ales dacă acesta este optimist, spune James Fowler, profesor de ştiinţe politice. Emoţiile pozitive se răspândesc mult mai rapid decât cele negative.
Fowler crede că reţelele sociale ar putea fi folosite pentru a provoca o adevărată „epidemie de bună-dispoziţie”, fiecare persoană influenţând pozitiv pe altcineva.
Sursa: Daily Mail