Când este frumuseţea un avantaj pentru bărbaţi, dar nu pentru femei? Un nou studiu oferă răspunsul
Studiul, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), realizat de cercetători de la MIT, Universitatea Harvard şi Wharton School, a demonstrat faptul că o idee bună şi un prezentator experimentat nu sunt întotdeauna suficiente pentru a obţine sprijinul financiar de care este nevoie pentru deschiderea unei afaceri.
„Studiul nostru a analizat şi alte criterii critice pe care investitorii le folosesc atunci când iau decizii: genul şi gradul de atractivitate fizică al antreprenorului”, au declarat autorii studiului.
Studiul a analizat mai multe idei de afaceri, atât în mai multe competiţii reale de idei de business din Statele Unite, cât şi în cadrul unui experiment controlat, în care concursul de idei era acelaşi ca şi în competiţia reală, însă prezentatorii erau diferiţi.
Savanţii americani au descoperit astfel că investitorii „preferă ideile de afaceri prezentate de antreprenori bărbaţi, în comparaţie cu cele prezentate de femei, chiar şi atunci când conţinutul ideii de afaceri era acelaşi„.
Totodată, cercetarea lor a arătat că „bărbaţii atrăgători erau deosebit de convingători, în timp ce frumuseţea fizică nu le-a ajutat pe femeile antreprenor„.
Autorii spun că studiul lor este semnificativ datorită rolului important pe care antreprenoriatul îl are în economia americană şi pentru prosperitatea naţiunii, iar supravieţuirea unei companii start-up depinde considerabil de găsirea unor investitori.