Maşina care merge cu aer. Modelul conceput de Peugeot Citroen va intra curând în producţia de serie
Karim Mokaddem a conceput în anul 2010 modelul Hybrid Air. Motorul era bazat pe două tehnologii deja folosite – sistemul hidraulic şi motorul pe benzină.
Kasim, alături de designerul Andres Yarce, a conceput un sistem de propulsie care foloseşte o pompă hidraulică şi un piston pentru a comprima nitrogenul într-un rezervor numit acumulator de înaltă presiune.
Nitrogenul presurizat astfel este apoi eliberat şi mişcă fluidul hidraulic, pompa acţionează ca un motor pentru a mişca roţile, apoi fluidul hidraulic ajunge în al doilea rezervor.
În timpul mersului, sistemul va folosi pe rând benzină şi aer, spune Yarce. Motorul pe benzină este util când automobilul trebuie să urce o pantă sau pe autostradă. Yarce şi Mokaddem cred că în oraş maşina poate merge în procent de 60-80% doar cu aer.
Spre deosebire de hibridul electric-benzină, sistemul de propulsie cu aer este mai ieftin şi mai uşor şi poate rezista pe toată durata vieţii autovehiculului. Nu este nevoie de o întreţinere specială.
Maşina cu aer va intra în producţia de serie pentru toate modelele subcompacte Citroen şi Peugeot în Europa, în anul 2016. Nu se ştie exact cât vor costa aceste maşini, dar preţul va fi similar cu al modelelor hidride de până acum.
Sursa: Popular Science