Potrivit specialiştilor, la vârsta de 7 ani, amintirile din fragedă pruncie încep să dispară. Fenomenul este cunoscut şi sub numele de „amnezie infantilă”.
Cercetarea a fost publicată în jurnalul Memory şi a presupus intervievarea copiilor cu privire la evenimentele din trecutul lor. Mai întâi, copii au fost intervievaţi al vârsta de 3 ani, urmând ca apoi, subseturi diferite din acest grup de copii să fie intervievate iar (cu privire la evenimente amintite iniţial) la vârsta de 6, 7, 8 şi 9 ani.
Specialiştii de la s-au concentrat asupra modului în care se modifică memoria episodică sau autobiografică în copilărie şi în perioada timpurie de maturitate.
„Este crucial să înţelegem cum se dezvoltă memoria autobiografică pentru a ne înţelege pe noi ca fiinţe. Pe baza amintirilor din trecut ştim cine suntem astăzi”, au explicat specialiştii.
De mult timp, oamenii de ştiinţă şi-au dat seama că majoritatea oamenilor nu au amintiri de dinainte de vârsta de 3 ani. Sigmud Freud a descris fenomenul ca pe o pierdere a memoriei din primii ani de copilărie, Folosind teoria psihanalitică, Freud a făcut propunerea controversată potrivit căreia oamenii îşi reprimă amintirile timpurii din cauza naturii lor sexuale nepotrivite.
Cu toate acestea, în ultimii ani, din ce în ce mai multe dovezi au indicat că, în timp ce copiii folosesc amintirile pentru a învăţa să vorbească şi să înţeleagă lumea, ei nu au sofisticata arhitectură necesară pentru a forma şi menţine forme complexe de amintiri.
Noul experiment realizat de oamenii de ştiinţă de la Emony a început prin înregistrarea a 83 de copii cu vârsta de 3 ani în timp ce mamele şi taţii lor le puneau întrebări legate de şase evenimente pe care cei mici le experimentaseră în ultimele luni.
După înregistrarea acestor amintiri, oamenii de ştiinţă au continuat să îi monitorizeze pe copii, intervievându-i din an în an cu privire la cele 6 evenimente din trecut.
Rezultatele au indicat că, în timp ce copii cu vârste cuprinse între 5 şi 7 ani îşi aminteau în proporţie de 63-72% evenimentele, cei cu vârsta cuprinsă între 8 şi 9 ani îşi mai aminteau de ele doar în proporţie de 35 de procente.
„O constatare surprinzătoare a fost că, deşi cei de 5 şi 6 ani îşi aminteau în proporţie mai mare evenimentele, forul lor narativ era mai puţin complet. Copiii mai mari îşi aminteau evenimente mai puţine, însă îşi aminteau mai multe detalii despre cele pe care le reţinuseră”, au explicat experţii.
Sursa: Medical Express