Home » D:News » Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului
Publicat: 19.01.2014
Restaurantele de tip fast-food folosesc o serie de metode prin care consumatorii sunt tentaţi să mănânce mai mult, chiar dacă nu le este foame, se arată într-un studiu al Universităţii din Illinois, SUA, citat de dailymail.co.uk.

De la publicitatea agresivă, care stimulează vizual şi olfactiv senzaţia de foame, până la porţiile supradimensionate, există numeroase metode prin care industria fast-food încurajează clienţii să consume mai mult – un fenomen care a devenit una dintre principalele cauze ale obezităţii la nivel global.

Într-un nou studiu, Brian Wansink, de la Universitatea din Illinois, a investigat tendinţa oamenilor de a mânca mai mult decât au nevoie, observând că un rol esenţial îl joacă modul de prezentare a mâncării.

Printre cele mai importante strategii utilizate de restaurantele de tip fast-food se numără următoarele:

– Stimularea vizuală a clientului

Situate pe bulevardele din marile oraşe, în centre comerciale şi benzinării, restaurantele de tip fast-food atrag clienţii în timp ce aceştia se află la cumpărături sau călătoresc într-un anumit loc, chiar şi atunci când nu le este foame.

Stimularea vizuală vine odată cu afişele din vitrină şi ofertele situate în spatele tejghelei, în care produsele fast-food apar, supradimensionate, în imagini ce induc senzaţia de foame.

Pe lângă stimularea vizuală, lanţurile fast-food mizează pe dorinţa oamenilor de a fi împreună cu ceilalţi, oferind un spaţiu în care clienţii să stea la masă, alături de alte persoane – ceea ce înseamnă că aceştia vor sta mai mult timp şi vor petrece mai mult timp împreună.

– stimularea auditivă şi olfactivă

Restaurantele fast-food folosesc din plin stimularea olfactivă, servind clienţii la casă, unde aceştia stau la coadă şi văd ce a cumpărat persoana din faţa lor. Clientul următor are astfel tendinţa să comande mai mult atunci când îi vine rândul.

Un rol important îl joacă şi muzica, mai ales muzica pop lentă, care îi încurajează pe clienţi să petreacă mai mult timp în restaurantul respectiv.

– Comoditatea

Restaurantele de tip fast-food au început să creeze tot felul de facilităţi şi oferte pentru atragerea clienţilor – de la opţiunea drive-in pentru şoferi până la meniurile cu un fel principal, o băutură şi cu desert inclus.

Iar acest lucru nu se întâmplă pentru a economisi timpul clientului ocupat, ci pentru a-l determina să consume mai mult, având în vedere că, potrivit studiilor, una dintre cele mai puternice influenţe asupra consumului o reprezintă accesul cât mai simplu la produse.

– Schimbarea percepţiei asupra mărimii porţiilor

Aşa-zisele oferte de meniuri constituie altă strategie de a-i încuraja pe oameni să mănânce mai mult. Acestea creează falsa impresie că oamenii economisesc bani, când, de fapt, ei cumpără mai multă mâncare decât au nevoie. Dacă un client cumpără un burger cu cartofii prăjiţi incluşi în meniu, acest lucru înseamnă că va mânca ambele produse, chiar dacă s-ar fi săturat doar cu burgerul, de exemplu.

Un rol important îl joacă, de asemenea, modul de servire a porţiilor. Dacă oamenii primesc bucăţile de pui într-o cutie mare, vor considera că este vorba despre o singură porţie şi, cel mai probabil, vor mânca tot. Dar dacă aceeaşi cantitate de pui este împărţită în trei porţii, servite în trei cutii mai mici, oamenii au o probabilitate mai redusă de a mânca tot.

– Când excesul devine regulă

Lanţurile fast-food oferă produsele într-o varietate de mărimi, dar clientul este încurajat să aleagă porţia cea mai mare, prezentată drept oferta cea mai avantajoasă. Acesta are tendinţa să mănânce tot, după cum s-a explicat mai sus, fără să îşi facă griji în legătură cu cantitatea.

În cazul acesta, strategia industriei fast-food este aceea de a transforma în regulă consumarea porţiilor mari, în loc de porţiile medii sau mici.

Surse: Mediafax, Daily Mail, Universitatea Illinois

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Nu doar uleiul, ci și frunzele de măslin sunt bune pentru sănătate
Nu doar uleiul, ci și frunzele de măslin sunt bune pentru sănătate
Test de cultură generală. Ce este Schengen?
Test de cultură generală. Ce este Schengen?
Astronomii au găsit o megastructură cosmică de 23 de ori mai mare decât Calea Lactee
Astronomii au găsit o megastructură cosmică de 23 de ori mai mare decât Calea Lactee
Tinerii din China își schimbă stilul de viață și economisesc mai mulți bani ca niciodată
Tinerii din China își schimbă stilul de viață și economisesc mai mulți bani ca niciodată
Bogații lumii au devenit și mai bogați în 2024
Bogații lumii au devenit și mai bogați în 2024
A început Forumul Economic Mondial. Cei mai influenţi oameni ai planetei, prezenți la Davos
A început Forumul Economic Mondial. Cei mai influenţi oameni ai planetei, prezenți la Davos
Lenin, revoluţionarul comunist care a MURIT infectat de sifilis de o prostituată franceză. Cum a DISPĂRUT boala din dosarul lui medical
Lenin, revoluţionarul comunist care a MURIT infectat de sifilis de o prostituată franceză. Cum a DISPĂRUT boala din dosarul ...
Lumea este deja în mijlocul celui de-Al Treilea Război Mondial, spune președintele Parlamentului Finlandei
Lumea este deja în mijlocul celui de-Al Treilea Război Mondial, spune președintele Parlamentului Finlandei
Un nou cod de conduită la nivelul UE obligă companiile de tehnologie să ia măsuri împotriva incitării la ură
Un nou cod de conduită la nivelul UE obligă companiile de tehnologie să ia măsuri împotriva incitării la ură
Odată cu întoarcerea la Casa Albă, Donald Trump retrage pentru a doua oară Statele Unite din Acordul de la Paris
Odată cu întoarcerea la Casa Albă, Donald Trump retrage pentru a doua oară Statele Unite din Acordul de la Paris
Joe Biden a grațiat cinci membri din familia sa în ultimele minute de mandat
Joe Biden a grațiat cinci membri din familia sa în ultimele minute de mandat
„Nababul”, cel mai bogat român de la începutul secolului XX. Cum era manevrat de copiii lui?
„Nababul”, cel mai bogat român de la începutul secolului XX. Cum era manevrat de copiii lui?
Este posibil ca viața de pe Venus să ajungă acolo de pe Pământ?
Este posibil ca viața de pe Venus să ajungă acolo de pe Pământ?
Andrei Novac: „Cărțile de poezie sunt ascunse în librării”
Andrei Novac: „Cărțile de poezie sunt ascunse în librării”
Căutăm un Content Writer entuziast. Alătură-te echipei Go4it!
Căutăm un Content Writer entuziast. Alătură-te echipei Go4it!
Ospețele cu care Alexandru Marghiloman își răsfăța musafirii
Ospețele cu care Alexandru Marghiloman își răsfăța musafirii
David Lynch și universul muzical: „Îmi place să îl numesc experimentare”. „Muzica e magie”
David Lynch și universul muzical: „Îmi place să îl numesc experimentare”. „Muzica e magie”
David Lynch a iubit femeile poate la fel de mult ca filmele. A fost căsătorit de patru ori
David Lynch a iubit femeile poate la fel de mult ca filmele. A fost căsătorit de patru ori